Varasemate kliendisuhete ja juriidiliste isikute puhul pole eelnev nõusolek vajalik, kuid kliendile peab jääma võimalus edasisest reklaami saamisest keelduda, teatas majandusministeerium.

Iga otseturustuslik sõnum peab võimaldama isiku tuvastamist, kelle nimel otseturustust tehakse ja sisaldama viidet võimalusele, kuidas edaspidi vastavate sõnumite saamisest keelduda.

Eelnõu ei reguleeri otsepostitust tavapärase posti teel ega reaalajas toimuvaid häälkõnesid isikult isikule ehk telemarketingi.

Ka näeb majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt esitatud eelnõu ette muudatusi, mis puudutavad isikuandmete töötlemist sideettevõtja poolt.

Et elanikud oleksid nende elu ja tervist ohustavatest sündmustest operatiivselt informeeritud, on vaja sideettevõtjatele anda õigus kliendiandmete vabaks töötlemiseks sellistes hädaolukordades, kus isikuteni on vaja toimetada kriitiline informatsioon otse politsei- või päästeasutuselt.

Lisaks sätestab eelnõu täpsemad kriteeriumid avaliku konkursi läbiviimiseks populaarsemate raadiosagedusalade kasutusõiguse andmisel. Selliste raadiosagedusalade puhul võib näitena tuua 450 MHz ja 2,5 GHz, mille mõlema kasutamisotstarve on mobiilne andmeside.