"Heleniuse tunneliidee on mõte õiges suunas - me saame Helsingi palgad, töökohad ja pensionid Tallinnasse tuua majandusruumi ühendades, sealhulgas heade transpordiühendustega," ütles Randpere Delfile.

"Muidugi on see idee oma maksumuselt ja mahult väga suur, aga vahel peabki suurelt mõtlema, et saavutada rohkem," lisas Randpere.

Tallinna ja Helsingi ühendamine kas füüsiliselt või läbi veelgi tihedamate ühenduste ning ühistegevuste on Randpere sõnul plussiks nii Eesti kui ka kogu Põhjamaa regiooni jaoks.

"Olen nõus nendega, kes kahtlevad selle tunneli tulukuses, aga samamoodi võime endalt küsida, et äkki oleks sellise ühenduse kogumõju majandusele niipalju suurem, et ka kahjumliku üksikprojektina oleks see lõppkokkuvõttes ülikasumlik ettevõtmine meie majanduse ja inimeste jaoks," sõnas Randpere.

Täna toimunud konverentsil Äriplaan 2014 ütles investeerimispankurina tuntud Joakim Helenius, et rail Balticu asemel võiks ehitada pigem tunneli Tallinnast Helsingisse.

„Olles Eesti patrioot olen üsna pessimistlik Eesti tuleviku suhtes," ütles Helenius. Tema sõnul puuduvad Eestis suured eesmärgid ja keegi neid ka ei sea. Helenius haaras härjal sarvist ja tegi vastupidiselt Enn Pandile ettepaneku rajada tunnel Tallinnast Helsingisse. Kui see muudaks paradigmat Eesti majandusarengus, võib Heleniuse sõnul tunnelist saada parim, mis Eestiga iial juhtunud.

Ta tõi näiteks silla Malmöst Kopenhaagenisse. Malmö oli langenud üheks mahajäänumaks piirkonnaks Rootsis. Pärast silla ehitamist sai piirkonnast üks kiiremini arenevaid regioone. Tunneli rajamisel saaks eestlased näiteks käia lihtsamalt Helsingis tööl ja naasta õhtuks Eestisse koju. Eesti turg muutuks korraga suuremaks, kuna haaraks enda alla ka Helsingi regiooni. Kokku 2 miljonit inimest.

„Tunnelit rajades jõuame Soome tasemele märksa kiiremini järele," sõnas Helenius.