Helme küsis lisaks, et kas need maksud, mis sõltuvalt auto margist ja mootori võimsusest võivad ulatuda kuni 400 euroni, on samm, mis aitab kaasa ääremaastumisele.

Peaminister Ratas selgitas, et Eestis on Euroopa riikide hulgas üks saastavamaid sõiduautode parke. 2005. aastal oli Eesti uute autode kütuse tõhususe näitaja alusel Euroopa Liidus lausa viimasel kohal. Seetõttu on oluline meie autopargi kütuse tõhusust parandada.

„Mootorsõidukite keskkonnalõivu hakatakse võtma kahel juhul: sõidukite esmaregistreerumisel või siis, kui Eestis juba see sõiduk on registris ja olemasolevate sõidukite esimesel omaniku vahetusel. Oleme leppinud kokku selle, et uuemate sõidukite puhul tugineb sõiduautode lõivu määr CO2 näitajale ja enne 2015. aastat valmistatud autodel on aluseks võetud võimsus ehk kilovatid," ütles Ratas.

Ta lisas, et Eesti ääreala näitega seotud asjaolud olid mootorsõidukite keskkonnalõivu väljatöötamisel laual. „Võimsuspõhise keskkonnalõivu maksmise kohustus, 2007. ehitusaasta sõidukitel on koefitsient 20 protsenti määrast ehk 80 protsenti soodsam," märkis Ratas. Ta tunnistas, et mis siin salata, eks neid vanemaid sõidukeid ole päris palju just Eesti maapiirkondades, eriti äärealadel. „Selleks, et see ümberregistreerimine ei muutuks absurdseks, arvestades sõiduki turuhinda antud hetkel, ongi viidud sisse soodustus," ütles Ratas.