R43 rööpad on näiteks Paldiski liinil Keilast Kloogani ja seal on nende vedurite kiiruseks määratud 0 km/tunnis.

“Tegemist on selgelt liiklusohutusalase ettekirjutusega, mis baseerub nii Tallinna Tehnikaülikoolis, Moskvas kui ka Ameerikas tehtud raudteerööpmete vastupidavusuuringutele,” ütles raudteeameti peadirektor Oleg Epner. “Täna (eile – toim) minu info kohaselt seda ettekirjutust juba ka täideti.”

Eesti Raudtee teatas aga eile, et nad vaidlustavad raudteeameti ettekirjutuse kohtus. “Ettekirjutuses viidatakse raudteeliikluse ohutusele, kuid katsetused on näidanud, et vedurite kiiruse muutmine ei saa parandada infrastruktuuri defekte,” ütles Eesti Raudtee tegevdirektori asetäitja Riivo Sinijärv. “Peadirektor Oleg Epneri ettekirjutuse kohene täitmine halvaks täielikult rongiliikluse nimetatud suundadel, tekitades tõsist kahju kogu piirkonnas tegutsevatele ettevõtetele.”

Epner kinnitas Päevalehele, et hoolimata ettekirjutise vaidlustamisest kohtus peab Eesti Raudtee seda kuni kohtuvaidluse lõpuni täitma. EPL