Raudteelaste ametiühingu esimehe Oleg Tšubarovi sõnul ei huvitanud töötajate saatus ministeeriumi aasta tagasi, kui otsustati Edelaraudteega veoleping lõpetada ning ka täna ei tee neid murelikuks see, et 100 Eesti peret jääb sissetulekuta.

Raudteelaste ametiühing koos Edelaraudtee Vedurimeeste Assotsiooniga on viimased aasta aega proovinud tekkinud olukorrale lahendust leida, kuid kahjuks tulutult. "Tänaseni puudub täpne informatsioon selle kohta, kui palju vajab Elron töötajaid. Läbirääkimistel selgus, et töötajate arv sõltub eelarvest ja veomahu tellimusest, kuid nii palju kui ettevõttes täna töötajaid on, uus ettevõte kindlasti ei vaja," selgitas Tšubarov.

"Meil on kahju, et ministeerium ei arvesta oma otsustes töötajatega, sest raudteelase amet on väga spetsiifiline ja täna on raudtee sektoris tööd leida tunduvalt raskem kui see oli kuus aastat tagasi," rääkis Tšubarov lisades, et paljud koondatavatest on raudteel töötanud üle 20 aasta, ohverdades sageli oma jõu ja tervise.

Tšubarov toonitas, et seekordse koondamise juures ei saa majandusminister Juhan Parts süüdistada naaberriike transiidimahtude osas ning süüdlast otsides ei saa ta vaadata mujale kui peeglisse.

"Täna peame tõdema, et enamus koondatavatest peab otsima uue töökohta, kuigi nad oleksid võinud veel aasta töötada. Mõned oleks jõudnud ka õnnelikult pensionile, elamata üle koondamise ja uue töökoha otsimisega kaasneva stressi. Lisaks töötajate koondamisele on ministeeriumi otsuse hind 5 miljonit eurot, mis nad peavad tasuma lepingu ülesütlemise eest," sõnas Tšubarov.