Realo: kui inimene on jõudnud selleni, et ta tuleb ise palka küsima, on ta eneseväärikus alla viidud ja tööandja suhtes halvasti meelestatud

 (114)
Kai Realo
Kai RealoFoto: Karin Kaljuläte

Sel nädalal Ärilehele pika intervjuu andnud Circle K juht Kai Realo rääkis usutluses muuhulgas töötajate palkadest ja sellest, milline on hea juht. Tänavu parima juhi tiitli saanud Realo sõnul mugandab hea juht oma juhtimisstiili alluva järgi.

"Kui oled juhina süsteemne, metoodiline ja sulle meeldib kõike juhtida Excelis ja ka töötajaga vesteldes paned kõik ülesanded Excelisse kirja, siis on alluvaid, kelle jaoks see mõjub ahistavalt. Minu soovitus sellisele juhile on: pea ise seda Excelit, aga ära sunni alluvat seda tegema, sest seda tabelit on vaja sinul, mitte alluval."

Realo leiab ka, et kõik ettevõtted peaksid kord aastas oma inimeste palku turu palgatasemega võrdlema ja töötaja küsimiseta palgakorrektiive tegema.

"Palgatasemed ja -revisjon on asjad, mis panevad end suurettevõtetes kindlalt tundma, inimene ei pea oma palga pärast muretsema. On kindlad palgaastmestikud, kindel metoodika, kuidas kord aastas võrreldakse palku turu palgatasemetega, kuidas arvestatakse inflatsiooni. Iga inimene siin kontsernis teab, et kord aastas tema palka korrigeeritakse.

Kõik ettevõtted peaksid kord aastas oma inimeste palku turu palgatasemega võrdlema ja töötaja küsimiseta palgakorrektiive tegema. Inimese viimine nii kaugele, et ta tuleb palka küsima, sest ta on jõudnud absoluutsesse ummikusse ega tule enam ots otsaga kokku, tähendab, et oled viinud oma inimese eneseväärikuse väga alla ja tal on tekkinud halb tunne sinu kui tööandja vastu. Sinna alla ei lähe need, kes regulaarselt tulevad palka küsima, sest on saanud teise pakkumise. Palgaküsimisele järele anda on ajutine meede."

Loe pikka intervjuud Realoga SIIT.