Naftahinna languse mõju Eesti kütusehindade kajastumises on raske ette ennustada, kuna tanklaketid ei osta naftat, vaid valmis kütust ehk seal vahel on rafineerimistehased, mis on praeguste madalate hindade tingimustes kasvatamas ka oma kasumimarginaali, rääkis Realo saates "Kahekõne".

"Tehased saavad praegu ise seda koort vahepealt riisuda, sest ega nõudlus bensiini järgi ei kasva sellises tempos, millega hind alaneb," selgitas Realo, kes aga lisas, et laias laastus jõuavad madalamad hinnad nädala või kahega Eestisse, kui see just ei ole ühepäevane anomaalia.

"Lihtsalt tuleb mõista, et need naftahinnad, mis on Mehhikos või USA-s, on erinevad Põhjamere naftahinnast, mis meie regiooni ennekõike mõjutavad," täpsustas Statoili tegevjuht. Tema hinnangul aga ei saa Eesti bensiinihind väga palju madalamale enam minna, sest aktsiisid ja muud kulud seavad oma piiri.

"Vaadates neid makse, mida meil tuleb tasuda ühe liitri pealt, siis aktsiisi maks pole protsentuaalne maks, vaid kindel arv sente, mis läheneb poolele eurole. Sellest lähtuvalt kütusehinda allapoole 70 eurosenti on keeruline saada, sest, kui me isegi toote tasuta saame, peame me ikka maksukulusid kandma," selgitas Realo.