Peaminister Andrus Ansipi sõnul on põhjuseks, et maksu kogumiseks ei ole head viisi, kirjutab Äripäev. “Oleme põhjalikult analüüsinud ja meie lõplikus programmis seda ei ole,” kommenteeris Ansip valitsuse pressikonverentsil. “Me ei leidnud tehnilist viisi, kuidas seda teostada.”

Peaminister möönis ebavõrdsust. Probleem on peaministri sõnul siiski olemas, sest meie ettevõtjad maksavad lisaks Eesti raskeveokimaksule ka Euroopas teede kasutamise eest. Lisaks toovad tasuta teed siia nii reostuse kui ka liiklusohtlike olukordade probleemi. “Üks võimalus neid probleeme lahendada on mitte ahvatleda välismaiseid veokeid siia maksuvabade teedega. Sellest ka idee maks kehtestada,” märkis Ansip.

Teekasutusmaks kerkis päevakorda eelmise aasta oktoobris, kui Reformierakond avaldas oma transpordipoliitika programmi, mis nägi ette raskeveokimaksu muutmise maanteemaksuks.

Veofirma OÜ Steamer (endine Dinotrans) juht ja osanik Lauri Pind ütles oktoobris, et raskeveokimaksu muutmine maanteemaksuks tõstaks veohinda, kui see suurendaks maksukoormust. Kui aga raskeveokimaks muutub lihtsalt maanteemaksuks, siis kas sellel üldse mõtet on. “Olen maanteemaksu poolt, kui see maksukoormust suuremaks ei tee,” lisas ta. Raskeveokimaksu maksavad Eesti transpordifirmad veoki omamise eest alates 2004. aastast.