TS Laevade juht Kaido Padar selgitas Ärilehele, et selline lahendus oli vajalik, sest Regulal on praegu peal kogenud meeskond ning kuna 1. oktoobril saab ilmselt niikuinii palju segadust olema, siis aitab see kaasa laevaühenduse võimalikult sujuvale riigi kätte minekule. „Tahame, et see üleminek oleks hästi lihtne, et tavareisija ei saaks üldse midagi aru. Laev tuleb meie koosseisu ju alles ööl vastu 1. oktoobrit,“ selgitas ta.

„Las see meeskond sõidab edasi, meie inimesed lähevad vaikselt sinna üle. Nagu öeldakse, et igal laeval on oma hing ja siis saab koos vaadata veel üle need iseärasused ning senine laevapere asendub sujuvalt meie meeskonnaga,“ rääkis Padar.

„Ei ole välistatud, et praegusest meeskonnast tulevad inimesed üle meile tööle. Isegi kui laev kai ääres seisab, peab seal mõni inimene peal olema,“ lisas ta viidates sellele, et Regulast saab varulaev, mis hakkab sõitma alles siis kui mõni uus laev rikkis on.

Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompaniiga on praeguse meeskonna jätkamiseks sõlmitud leping kaheks kuuks alates 1. oktoobrist. Padar ütles, et tema oleks valmis lepingu maksumuse välja ütlema, kuid tehingu teine osapool peab selleks kõigepealt oma heakskiidu andma.

Praamiliinide riigistamise mõtte üks arhitekte Juhan Parts jõudis Regulat juba vanarauaks nimetada.

„Minu süda on rahul. Hinna ja kvaliteedi suhtes on tegemist parima variandiga,“ kommenteeris Padar Partsi väljaütlemist.

„Näiteks oli pakkumisel üks laev, mis suudab võtta peale vaid 32 autot ja 101 reisijat. Mis siis avalikkus või poliitikud oleks öelnud, kui me oleks selle võtnud? Või laeva, milllel puudub jääklass? Ja kui vaadata investeerimisvajadust...üks variant nõudis 1,5 miljonit lisainvesteeringut,“ kirjedas ta teisi variante, mis laual olid.

Kui palju täpselt 1971. aastal ehitatud Regula maksma läks pole teada, sest ka selle numbri väljaütlemiseks oleks vaja tehingu teise osapoole Saaremaa Laevakompanii heakskiitu. TS Laevade teatel jäid varulaeva otsimise käigus saadud pakkumised 4-6,5 miljoni euro vahele.