Esmaspäevast võetakse vastu ainult sõiduautode rehve pealinna elanikelt Tallinna Prügila territooriumil.

Et teha rehvide äraandmist linnaelanikele mugavamaks ning vähendada sellega nende äraviskamist, korraldab linn homsest rehvide vastuvõtu ka oma kogumiskohas Rahumäe tee aia- ja pargijäätmete käitlemisplatsil. Kogutud rehvid antakse üle rehviliidule.

Hind on tõusnud

Peterburi teel asuva Lanoni AS-i töömees Marko ütles, et kümnest kliendist kolm jätab oma auto vanad rehvid kogumispunkti viimiseks neile. Ühe rehvi töökotta jätmise eest tuleb maksta 25 krooni, mõni aasta tagasi võis seda teha viie krooni eest.

Kasutatud rehvide tasuta kogumist ja taaskasutamist peaks juba ligi pool aastat Eestis korraldama MTÜ Rehviliit. MTÜ Rehviliidu juhatuse liige Ants Astover tunnistas, et kui käivitus tootjavastutuse süsteem, puudusid rehvide kogumist, tootjale tagastamist ning taaskasutamist sätestavad määrused. Seepärast sai rehviliit keskkonnaministeeriumilt tänavu suveni ajapikendust. Vajalike määruste puudumisele lisaks tõi liit vabanduseks rehvipurustusmasina ostu venimise. Astoveri kinnitust mööda on nüüdseks seegi mure murtud.

Prügila nõuab vana rehvi eest vaevatasu

9000 tonni rehve

Osa rändab metsa alla

•• Tootjavastutuse süsteemi kohaselt peab rehviliit koguma ümbertöötamiseks vanu rehve.

•• Eestis tekib aastas 9000 tonni ringis vanu rehve, tegelikult jõuab neid jäätmekogujate kätte ligi 2000.

•• OÜ-lt WEIMA Baltic Rehviliidule ostetud Saksa päritolu kummipurustusmasina võimsus on kaheksa tonni vanu rehve tunnis.

•• Kuusakoskis maksab tonni vanade rehvide äraandmine 944 krooni, Väätsa prügilas nõutakse purustamata vanade rehvide eest sama palju, purustatud rehvide eest aga 496 krooni.

•• Kui viia kasutatud rehvid Väätsa prügilasse, siis mootorrattarehvi üleandmine maksab viis krooni. Sõiduautol, veoautol ja traktoril on hind vastavalt 10, 50 ja 115 krooni.