ASi Pärnu Sadam kaasaktsionäri väide, et nad jäid oma ostueesõiguse rakendamise soovist teatamisega hiljaks, on AS Transcom nõukogu esimees Rein Kilgi väitel väär. "Kuna kaasaktsionär kahel korral tehingusse ei tulnud, siis ei jäänud meil muud üle kui esitada aktsiate üleandmiseks hagiavaldus Harju Maakohtule,” ütles Kilk. „Kohus rahuldas meie taotluse hagi tagamiseks, mis tähendab, et kuni kohtumenetluse lõpuni on Endel Siffile kuuluval ASil Logman Invest ja ka meie senistel kaasaktsionäridel keelatud Pärnu Sadama aktsiaid edasi müüa, pantida või võtta miskit muud ette, et Transcomi nõude täitmist raskendada.“

ASi Transcom esindav vandeadvokaat Ramon Rask kinnitas, et ettevõte on seisukohal, et senise kaasaktsionäri ASi A&O mistahes vastuväited selle kohta, et Transcom ei esitanud A&Ole avaldust ega teavitanud A&Od ostueesõiguse teostamise soovist tähtaegselt, on pahatahtlikud, rajanevad A&O poolsel teadlikul õiguste kuritarvitamisel ja on täielikult põhjendamata.

"ASi A&O omanikele Juhan Pihelbule ja Mati Einmannile saadeti 17. jaanuaril nii e-mailid kui ka tähitud kirjad, lisaks postiljonidele toimetas 18. jaanuaril Pärnus dokumente eri aadressidel kätte ka kaks kohtutäiturit," ütles Rask.

Raski sõnul anti ostueesõiguse kasutamissoovi kinnitavad dokumendid üle ka Einmanni ja Pihelbu advokaatidele. „Lisaks said nii Einmann kui Pihelbu ka SMSe nii minult kui ka teistelt isikutelt, kus neid teavitati ostueesõiguse avalduse esitamisest,“ loetles Rask. „Seega, Transcom mitte ainult ei toimetanud avaldust A&Ole õigeaegselt kätte, vaid tegi endast kõik mõistlikult ja ebamõistlikult oleneva, et A&Ol tekiks võimalus avaldusest teada saada ja sellega tutvuda.“

AS Transcom moodustab koos tütar- ja sidusettevõtetega kontserni, mille erinevad ettevõtted osutavad sadama-, transpordi- ja muid teenuseid. Kontserni kuuluvad tütarettevõtted AS Pärnu Sadam, OÜ Pärnu Stividorid, AS Tartu Sadam, AS Transcom Vara, OÜ Green Window, OÜ Sadamahalduse, OÜ Zelluloosi Kinnisvara ja sidusettevõte AS Kihnu Veeteed.

AS Pärnu Sadam on Eesti erakapitalile kuuluv ettevõte, mis haldab Pärnu jõe suudmes asuvat sadamat. Pärnu sadam on viimastel aastatel kujunenud arvestatavaks regionaalseks sadamaks Edela- ja Lõuna Eestis, kus asub oluline osa Eesti sadamate kaudu väljaviidavatest tooraineressurssidest (kuni 45% metsaressursist ja kuni 65% turbaressursist) ja töötlevast tööstusest. ASi Pärnu Sadam käive oli 2011. aastal 9,29 miljonit eurot ehk 14% rohkem kui aasta varem, 2012. aasta esimesel poolaastal vahendas Pärnu sadam kaupu ca 1 000 000 m³ (sh hakkepuitu 114 331 m³, ümarpuud 563 969 m³ ja turvast 354 000 m³), Pärnu sadamat külastas esimesel poolaastal kokku 276 laeva.

Lähitulevikus plaanib AS Pärnu Sadam süvendada Pärnu laevateed ja rekonstrueerida kesklinna kai, nii et sadamas oleks võimalik vastu võtta kruiisilaevu.