Rahandusministeeriumi pressiesindaja Hanna Hinrikus ütles BNS-ile, et tänavusest riigieelarvest lisadotatsiooni leidmise juurde saab riigikogu tulla alles sügisel, 29. mail valitsuse algatatud riigieelarve seaduse muutmise menetlemise käigus.

Hinrikus märkis, et eelnõus Edelaraudtee lisadotatsioonidega veel ei arvestatud.

Teede- ja sideministeerium soovib eelnõuga hoopis vähendada 27,7 miljoni krooni võrra Eesti Raudtee infrastruktuuril reisijateveo korraldamiseks eraldatud raha ning samas suurendada 7,8 miljoni võrra bussiliinidele eraldatavat raha.

Hinrikuse sõnul on võimalik, et teede- ja sideministeerium sõnastab sügisel oma ettepaneku vastavalt riigikogu otsusele ümber.

Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Aap Tänav ütles BNS-ile, et praeguse seisuga on ministeeriumi eelarves reisirongiliikluse doteerimiseks ette nähtud 60 miljonit krooni ning on võimalik, et Edelaraudteega saab liikluse tihendamise kokku leppida ka olemasoleva summa pealt.

“Kui sügisel läheb riigikogus aruteluks, on võimalik seda eelnõud veel täiendada. Eks siis näe, kas lisaraha leitakse negatiivse lisaeelarvega või kuidagi teisiti,” ütles ta.

Kuigi seis on segane, loodab ministeerium Tänava sõnul 1. augustiks Edelaraudteega midagi kokku leppida.

Samas ei ole Tänava sõnul selles mingit kindlust, kuna riigikogu otsus kohustas ministeeriumit kooskõlastama liikluse tihendamise graafikud ka maakondadega.

“Oleme saatnud maakondadele esialgsed ettepanekud, seejärel esitavad nad ilmselt omapoolsed soovid ning kui lõplik rongide graafik on koos, tuleb see saata uuesti maakondadesse kooskõlastamiseks,” rääkis Tänav. “Mina küll ei julge öelda, kaua see aega võiks võtta ja mis saab siis, kui mõni maakond jätabki kooskõlastamata.”

Rahandusminister Siim Kallas on öelnud, et riigikogu poolt 13. juunil vastuvõetud otsus Edelaraudtee dotatsiooni suurendamise kohta seab valitsuse ootamatusse olukorda.

Riigikogu otsuse kohaselt saab Edelaraudtee sel aastal reisijateveo korraldamiseks juurde 51,3 miljonit krooni, järgmisel aastal 73,3 ja ülejärgmisel aastal 54 miljonit krooni.

Eelmisel aastal kinnitas riigikogu reisijateveo toetuseks Edelaraudtee enda infrastruktuuril 10 aastaks 845 miljonit krooni.

Teede- ja sideministeerium saatis maavalitsustele hinnangu andmiseks raudteeametiga kooskõlastatud reisirongiliikluse tihendamise graafiku, mis sisaldab kaks edasi-tagasi reisi Tallinna ja Tartu vahel, kaks edasi-tagasi reisi Tartu ja Valga vahel ning ühe reisi Tartu-Elva ja Tartu-Orava vahel.

Ministeerium ootab maavalitsuste hinnanguid liiklusgraafiku kohta 29. juuniks ning seejärel asutakse koostama lõplikku graafikut.

Edelaraudtee on kinnitanud, et tehniline valmisolek liikluse tihendamiseks 1. augustist on olemas.

Kui lõplik liiklusgraafik on maakondadega kooskõlastatud, tuleb Eesti Raudteel ja Edelaraudteel sõlmida veel leping Eesti Raudtee infrastruktuuri kasutamiseks.