Magasin alustab Reklaami-TOPi avaldamist. TOPi kokkupanek käib lihtsalt: zhürii hindab nädala jooksul kõikidest kanalitest silma hakanud reklaame kümne palli süsteemis. Saadud keskmiste põhjal selgubki nädala sisukaim.

Milline on hea reklaam? Eesmärgipäraselt välja mõeldud, kujundatud ja tekstiga varustatud, vaimukas ja maitsekas, kujutlusvõimet toitev ja ostma panev.

Halb on iga reklaam, mis ei täida eesmärki. Eriti vilets siis, kui eirab igasugust maitset, loovust ning võimet ainest üle olla.

Hindavad ja kommenteerivad Pedagoogikaülikooli reklaamitudengid Hendrik Alla, Alvar Jaakson, Mari Lehtmets, Harlet Sander ja Elisabet Tamm; sama kooli filmiüliõpilane Andres Maimik ja Magasini ajakirjanik Andrus Kivirähk.

Sellel nädalal võistlesid 13 reklaami, millest enamik jäi 3-4 punkti piiresse.

Kommentaarid kolmele paremale ja ühele nirule.

Raadio Uuno (agentuur Kolm Karu) 7,7 punkti

üksmeelselt hinnatud elegantseks ja vaimukaks. Parem kui reklaamitav raadio. Kõik on omal kohal: päevakajaline teema, vaimukas idee, normaalne kujundus. Loos on armast nostalgiat, mis meenutab Harald Leppiksoni. Müüt lätlasest kui natuke tuimast tegelasest, mis meile nii südamelähedane on, leiab eneseiroonilise väljenduse.

Käsiraamatutest pärineb termin Great Idea - mõtet ja tegu ühtesulatav inspiratsioon. Tundus, et tegu on vaid paksudes almanahhides trükitud reklaamide kohta käiva väljendiga. Aga osatakse ka meil!

Reklaami on saatnud ka märkimisväärne rahvusvaheline edu. Kellel see reklaam olemas, on Lätis tehtud mees!

Citysokos (Brand Sellers) 6,0 punkti

Professionaalne laiatarbereklaam. Mahe lilla värv. Puhas fotograafitöö. Kena kujundus.

Kui keskmine kohalik reklaam sellisele tasemele tõuseks, poleks piinlik öelda, et Eestis õpetatakse reklaami, et siin on isegi reklaamiagentuurid. Iseasi, et mittemidagiütleva piltilusa reklaamiga müüvad ennast nii Estonian Air, Stockmann kui ka teised. Ka tekst on täielik mõttetus. Aga olgu.

Kalevi kommivabrik (Kontuur) 5,0 punkti

Mõnus eestiaegne lahendus. Mis siis, et ükski hindaja teksti meenutada ei suutnud. Reklaamis on fluidum, mis sunnib unustama vabriku ümber leviva karamellileha. Reklaami hinnati kui ümbritseva tehnokeskkonna estetiseerijat. Nii lihtne see ongi: taba tarbija ootus, loo sellele vastav imidzh ja reklaam töötab. Kalevi aktsiad börsil igatahes tõusevad.

Brennenstuhl (autor tundmatu) 1,6 punkti

Sellist reklaami tuleb tümitada! Mida tähendab "Mobiilne vool ja valgus"?

Isegi ohutust ei taipa nimetu meister elektri juures rõhutada. Keegi kirjutab ruudulisele paberilehele totaka lause, keevitab juurde paar slaidi, lööb kujundaja rahapakiga uimaseks ja sunnib s..... saia tegema. õnn, et vähemalt esikaant ei raatsitud osta. Nüüd jäävad pisike pilt ja igav väljanägemine selle tüki juures ainsaiks voorusteks.

Reklaami maitsetus ei paista esmapilgul välja: tekst on praktiline ja kaablirull värviline. Alles süvenedes märkad, millist kammi pähe aetakse.

Ehk on too laps veel elus...