Puhaskasumit teeniti 599 miljonit eurot, mida on aasta varasemast 74% vähem, teatas Renault.

„2008. aastal tabas maailma majandust tõsine finants- ja majanduskriis. Juuli alguses rakendas Renault erakorralist tegevuskava, mis hõlmas varude vähendamist ning kulude ja investeeringute kärpimist, et kohaneda kiiresti uute turutingimustega. 2009. aastal kiirendab kontsern nende meetmete kasutuselevõtmist, et parandada rahavooge,” ütles Renault’ president ja tegevdirektor Carlos Ghosn kontserni majandustulemusi kommenteerides.

2008. aasta tulemused peegeldavad tõsist majandussurutist

Esimesel poolaastal vastasid Renault’ tulemused veel aastaeesmärkide täitmise plaanile. Teisel poolaastal ja eriti neljandas kvartalis halvenesid aga tulemused järsult, sest finantskriis tabas raskelt globaalset majandust, nullides pea kõik tulud, mis olid teenitud eelneva kolme kvartali jooksul.

Kontserni müügitulu moodustas 2008. aastal 37,791 miljardit eurot, mis on 7% vähem kui aastal 2007. Pärast 2,3% tõusu 20,942 miljardi euroni 2008. aasta esimesel poolaastal langes tulu kolmandas kvartalis 2,2% ja neljandas kvartalis 28,7%. Valuutakursside muutused põhjustasid 2,5-punktise languse kogu aasta langusest.

Sõidukite valdkonna tulu oli 35,757 miljardit eurot – see on 7,4% langus. Sõidukite valdkonna panus kasvas esimese kahe kvartali jooksul, enne kui see hakkas kolmandas kvartalis langema ja kukkus neljandas kvartalis järsult 30%.

Kontserni tegevuskasum oli esimesel poolaastal 865 miljonit eurot ehk 4,1% tuludest, kuid vähenes teisel poolaastal 653 miljoni euro võrra (–3,9%) 212 miljoni euroni ehk 0,6% tuludest kogu aasta lõikes.

2008. aastal oli puhas finantstulemus positiivne, moodustades 441 miljonit eurot, mis on 365 miljonit eurot rohkem kui 2007. aastal. Selle põhjuseks oli peamiselt tagasiostetavate aktsiate väärtuse langus.

Renault teenis oma sidusettevõtjate osalustelt kasumit 437 miljonit eurot (2007. aastal 1,675 miljardit eurot), millest 345 miljonit eurot teenis Nissan ja 92 miljonit eurot saadi muudelt osalustelt, sealhulgas Volvo AB ja AvtoVAZ-i tegevuse tulemusena.



Puhastulu oli 599 miljonit eurot (2007. aastal 2,734 miljardit eurot).

2008. aastal astutud sammud

Juuli alguses rakendas Renault oma tegevuskava, et reageerida majandustingimuste halvenemisele. Kava lasti käiku selleks, et aidata kontsernil kohaneda kriisiga ja kärpida kulusid, seda eelkõige varude juhtimise rangete võtete teel.

· Varud: tootmine vähenes neljandas kvartalis kaks korda kiiremini kui müük. See andis võimaluse vähendada varusid oluliselt 5,3 miljardi euroni, täites plaani, milleks oli saavutada 2008. aasta lõpuks 2007. aasta detsembri lõpus valitsenud tasemed. Seda põhimõtet kohaldati ka sõltumatutele edasimüüjatele ning tähelepanu keskpunktis olid jätkuvalt kõige kasumlikumad müügivaldkonnad (üksikisikud ja autopargid).

· Tööjõu kohandamise kavaga jätkatakse prognooside kohaselt. Äriühingu Renault s.a.s. koostatud kava Renault Voluntary Plan alusel on 1700 töötajat äriühingust Renault s.a.s. juba ametlikult lahkunud ja veel 5300 töötajat on esitanud lahkumisavalduse. Euroopa tütarettevõtjates vähendatakse töökohti 1100 võrra, mis saavutatakse peamiselt inimeste lahkumise tulemusena loomulikel põhjustel.

· Teadus- ja arenduskulusid vähendati 9,2% võrra võrreldes aastaga 2007, mis on kooskõlas Renault’ eesmärgiga liikuda lähemale sektori keskmisele näitajale.

· 2008. aastal toodi turule üheksa uut toodet, sealhulgas uuenenud Mégane’i seeria, mida Renault peab oma toodetest kõige olulisemaks. Tehti täiendavaid tehnoloogilisi arendusi, mis hõlmas Laguna GT 4Control-veermiku ja Renault’-Nissani liidu välja töötatud V9X mootori edukat käikulaskmist. Dacia mudelite seeriale omistati eco2 märgis selle uute bensiini- ja diiselmootorite ning uute täiendavate bioetanooli ja GPL-i jõuseadmete eest. Dacia on näide sellest, et taskukohasus ja keskkonnahoid võivad käia käsikäes.

· Kvaliteeti parendati järjepidevalt: Laguna III on peaaegu täitmas 2009. aasta eesmärki jõuda kolme esimese toote hulka oma turuosas ning Saksa Autoklubi (ADAC) andis väikeste autode kategoorias nendele mudelitele hinnangu „suurepärane”.

· Kontserni rahvusvaheline laienemine on jätkunud ja ühtlasi on suurendatud turule sisenemise piirkonda, et täita konkreetsete turgude vajadusi, näiteks Sandero Stepway müük Ladina-Ameerikas.

Need jõupingutused on aidanud Renault’l säilitada oma turuosa 2008. aastal, mil turud järsult langesid.



2009. aasta väljavaade ja eelisvaldkonnad

Renault eeldab, et turutingimused halvenevad 2009. aastal veelgi. Niisugused tingimused on põhjustanud selle, et kontsern pühendab oma jõupingutused vaba rahavoo optimeerimisele. Programmis Renault Commitment 2009 mahtude ja tegevuskasumi kohta seatud eesmärke ei ole samuti võimalik saavutada.


Renault’ kontserni eelisvaldkonnad aastal 2009 on järgmised:

· kontrollida, et käibekapitali nõue oleks täidetud, vähendades eelkõige varusid veel 800 miljoni kuni 1 miljardi euro võrra;

· keskenduda kapitalikuludele ning teadus- ja arendusprogrammidele strateegiliste projektide käigus, sealhulgas elektrilistele sõidukitele ja keskkonnaohututele mootoritele. Rahvusvahelisel tasandil juba tehtud investeeringud kasutatakse ära täies ulatuses. Investeeringud sõidukitega seotud projektidesse on peatatud Chennais (Indias) ja edasi lükatud Tangiersis (Marokos). 2009. aasta investeeringute kogusumma on vähemalt 20% väiksem kui 2008. aastal;

· kiirendada püsikulude kärpimise põhimõtte rakendamist eelkõige palgakulude kontrollimise ja üldhalduskulude vähendamise teel;

· tugevdada koostööd Nissaniga, tehes seda eelkõige mootorite valdkonna ühendamise ja koostöö kaudu elektriliste sõidukite alal.

11. veebruaril 2009. aastal toimunud juhatuse koosolekul otsustati 6. mai korralisele üldkoosolekule soovitada, et 2008. aasta kasumist dividende välja ei makstaks.

2009. aastal soovib Renault välja lasta kaheksa toodet (sealhulgas uus Renault Scénic) ja uue Mégane Renault Sporti ning jätkata Clio ja Traficu järgmiste etappidega. Need tooted tagavad Renault’le uusima tootesarja Euroopa turul. Tootesarja töötulemus vastab turu uutele keskkonna- ja kvaliteedistandarditele, samuti kajastab see viimastel aastatel tehtud arendusi.

Renault astub kiireid samme nende meetmete kohandamiseks, kui majanduskeskkonna tingimused peaksid veelgi halvenema.

Kõnealuste meetmete eesmärgiks on suunata kogu äriühingu tegevus 2009. aastal ühele eelisvaldkonnale: positiivse vaba rahavoo saavutamisele.

Strateegiline eesmärk

Praegune kriis on sügav. See muudab autotööstust suurel määral. Selles valguses on Renault’-Nissani liit Renault’ ja Nissani peamiseks eeliseks sektoris, mis liigub uue ühinemislaine poole.

Lühiajaliselt on firmal vaja kriis üle elada. Selleks tugineb Renault on tegevuskavale, jätkates koostööd poliitika kujundajatega üle maailma, et leida vajalike muutuste tegemiseks ressursse.

Keskmise pikkusega ajavahemiku seisukohalt või pikaajalises plaanis peab Renault ennast valmis seadma kriisijärgseks perioodiks. Renault teeb ümberkujundusi, et kohaneda autotööstuse uue ajastuga. Juba on algatatud strateegilisi projekte, et tegeleda üksikisikute uute vajadustega, näiteks turule sisenemise piirkond ja elektrilised sõidukid.

„Autotööstus ei ole kaotanud ühtegi oma võimalust. See väljub kriisist toodetega, mis on keskkonnaohutumad ja sobivad paremini uute majandustingimustega. Autosid ei saa ikka veel millegagi asendada,” ütles Renault’ president ja tegevdirektor Carlos Ghosn.