Eelmisel aastal müüsid Renault ja Nissan 6 090 304 sõidukit, mis moodustas maailma uute sõidukite turust 9,4% ehk 0,3 protsendipunkti suurema osa kui 2007. aastal, teatas

Renault ja Nissan müüsid vastavalt 2 382 230 ja 3 708 074 sõidukit. Renault’ ülemaailmne müük vähenes 4,1% võrra, samas kui Nissani müük kasvas 0,9%.

Renault on ülemaailmses turukriisis paindlik

Maailmaturul, mis langes 5%, kujunes Renault' grupi müügilanguseks 4,1%, kusjuures turuosa suurenes 3,6%-ni.

Renault’ grupp (Renault, Dacia ja Renault Samsung kaubamärgid) jätkas rahvusvahelist kasvu 1,5%-lise tõusuga müügis väljaspool Euroopat, müües kokku 873 798 sõidukit, mis moodustas peaaegu 37% kogu Renault grupi müügist üle maailma.

Euroopas, kus turg on kriisiolukorras ja langes 8,1%, kasvatas Renault grupp oma turuosa 0,2 protsendipunkti võrra ehk 9%-ni.

Väljaspool Euroopat on kõige märkimisväärsemad tulemused:

• Brasiilias, kus Renault grupp suurendas müüki 56,4% võrra, müües rekordilised 115 000 sõidukit. Grupi turuosa tõusis 1,2 protsendipunkti võrra ehk 4,3%-ni ning Renault sai üheks kuuest tippkaubamärgist Brasiilias. Brasiilias müüdi peaaegu 40 000 Sanderot ja üle 36 500 Logani.

• Venemaal, kus Renault grupi müük suurenes 6,8%, ületades 100 000 müüdava sõiduki künnise juba teist aastat järjest.

• Marokos jätkas grupp oma 27,8%-lise turuosaga turuliidrina.

2008. aastal lasti välja üheksa uut mudelit: Clio Grandtour, Grand Modus, Megane III, Laguna Coupé, Kangoo, Kangoo Compact, Logan Pick-Up ja Thalia. 2009. aasta lõpuks võib Renault grupp olla uhke uusima tooteseeria üle Euroopas, mille keskmine vanus on 2,2 aastat (võrreldes 3,8 aastaga aastal 2005).

Renault’ ja Dacia turule sisenevate toodete müük kasvas tugevalt – müüdi 510 000 sõidukit, mis on 38,7%-line kasv võrreldes aastaga 2007.

28. veebruaril 2008 sõlmis Renault partnerluslepingu juhtiva Vene autotootjaga AvtoVaz, mis müüs 2008. aasta märtsist detsembrini kokku 669 972 Ladat. Kuna see näitaja ei esinda tervet aastat, ei arvestata seda Renault' 2008. aasta kogumüügi hulka.


Nissani müüki üle maailma võimendas lai uute toodete valik

Hoolimata paljude suuremate turgude langusest, lõpetas Nissan (Nissani ja Infiniti kaubamärgid) 2008. aasta 0,9%-lise ülemaailmse müügi kasvuga ehk 3 708 074 sõiduki müügiga. Müügile aitas kaasa kaheksa uhiuue mudeli väljalaskmine – Teana, Infiniti FX, Maxima, NP200 pickup, Qashqai+2, KIX mini-SUV, Cube ja 370Z.



Jaapanis müüs Nissan 678 126 sõidukit, mis on 5,9%-line langus aastate lõikes turul, kus mahud olid nüüd väikseimad pärast aastat 1980. Turuosa vähenes 0,2 protsendipunkti 13,3%-ni võrreldes aastaga 2007.

Ameerika Ühendriikides, kus turg langes järsult 18,0% ehk müüdi 13 242 701 sõidukit võrreldes aastaga 2007, vähenes Nissani müük veidi vähem – 10,9% võrra. Nissani ja Infiniti müük kokku oli 951 350 sõidukit. Nissani turuosa USAs püsis rekordiline 7,2% juures.

Euroopas (kaasa arvatud Venemaal) saavutati uus müügirekord – 591 139 sõidukit, mis oli 5,5%-line kasv võrreldes aastaga 2007 (eelmine parim müügiaasta). See oli suuresti tingitud Quashqai populaarsusest, mille läbimüük oli 183 294 sõidukit. Venemaa jätkas Nissani suurima turuna Euroopas – seal müüdi rekordilised 154 340 sõidukit, mis on 26,5%-line kasv võrreldes eelmise aastaga.



Muud turud peale USA, Jaapani ja Euroopa lõpetasid aasta kahekohalise arvu suuruse ehk 15,3%-lise (1 404 008 sõidukit) müügikasvuga võrreldes eelmise aastaga. Müük Hiinas kasvas 19,1% tänu Tiida, Livina seeria ja Sylphy edule. Pärsia lahe piirkonna riikides kasvas müük 17,1% tänu Tiida ja Altima populaarsusele.