"Loodame, et uus arengukava leiab rohkem lugemist ja järgimist kui varasemad, mis pahatihti on olnud vaid helesinised uudised. Seekord võtsime kokku kõik, mis seitsme aastaga ka tegelikult valmis võiks saada. Loodetavasti võtavad arengukava ette ka kõik sel perioodil valimistel osalevad poliitilised jõud ja leiavad sealt endale ideid," rääkis ministeeriumi transpordi asekantsler Eero Pärgmäe.

Arengukava võtab kokku peamised arendusprojektid, mis lähema seitsme aasta jooksul raudtee- ja maanteeliikluses, ühistranspordi arengu ja rahvusvaheliste kauba- ning turistidevoogude paremaks juhtimiseks.

Sellel eelarveperioodil on Euroopa Liidust taotletavate rahade abil kavas toetada teehoiuga seotud investeeringuid 240 miljoni euro eest, millest 40 miljonit eurot läheb kohalikele omavalitsustele. Lisaks veel riigi poolt teehoidu panustatav 240 miljonit eurot aastas.

Raudtee infrastruktuur ja parem ligipääs sellele vajaks 100 miljonit eurot Euroopa Liidu vahendeid, millele lisandub Eesti Raudtee kulutatav 25 miljonit eurot aastas. Lennujaama arenduseks on plaanitud 35 miljonit eurot. Sadamatesse ja laevaühendustesse investeeritakse 55 miljonit eurot.

Säästva liikumise arenguks, mille seas ei arvestata raudteele kuluvaid investeeringuid, läheb samuti 100 miljonit eurot.

Dotatsiooni makstakse perioodil 535 miljonit eurot.

Suurematest projektidest on plaanis Kose-Ardu neljarealise maanteelõigu ehitamine, Väo liiklussõlm, Tapa-Tartu raudteeühenduse remont, lennujaama trammiühendus ja Reidi tee Tallinnas. Neile projektidele lisandub veel väiksemaid, 10-20 miljoni eurose eelarvega projekte.