„Jah, me usume, et selline kokkulepe tuleb,” lausus Delfile majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja.

Kohtumisel majandus ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) ja Saaremaa Laevakompanii (SLK) esindajate vahel täpsustati dotatsioonisumma suurust ning arutati praeguse liinilepingu pikendamist veel kaheks aastaks, teatas Delfile MKMi pressiesindaja.

Ministeerium on SLK-ga peetavate läbirääkimiste käigu osas optimistlik ning loodab juba järgmise nädala alguses leppida kokku liinilepingu pikendamise kaheks aastaks.

Laevakompaniile Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa liini teenindamiseks makstav aastane dotatsioonisumma jääb praeguste eelkokkulepete kohaselt senisele tasemele ehk 75 miljonit krooni, samaks jääb ka reiside maht.

Ministeeriumi kantsleri Marika Priske sõnul ei räägitud tänasel kohtumisel enam mitte neljakuulisest või aastasest liinilepingust, vaid nii nagu seadus võimaldab — kuni kaheaastasest jätkamisest senistel tingimustel.

“Kaks aastat on piisavalt pikk periood, et anda nii riigile kui laevakompaniile võimalus normaalses tempos ja rahulikus õhkkonnas valmistuda uueks avalikuks liinikonkursiks. Ennekõike peaks see sõnum rõõmustama aga kõiki reisijaid, kes on viimastel kuudel kaotanud kindluse ühenduse sujuva toimimise osas,” ütles Marika Priske.

Kantsleri hinnangul võimaldab patiseisust üle saamine Saaremaa Laevakompaniil hakata tegelema ettevõtte arendamisega, mis senise ebamäärasuse olukorras on kahtlemata tahaplaanile jäänud. “Olen siiralt veendunud, et tänaseks saavutatud kokkulepped rahuldavad mõlemaid osapooli. Kahju ainult, et tee nendeni oli sedavõrd närvesööv ja heitlik,” lausus Marika Priske.

SLK reedehommikune teade, et broneerimine jätkub oktoobrikuu reisidele, kinnitab seiniste läbirääkimistulemuste paikapidavust ja osapoolte tõsist soovi jõuda vastastikku kasulikule ning majanduslikult põhjendatud kokkuleppele.

Ühisfirma loomine pole liinilepingu pikendamise eelduseks. Arvestades laevakompanii pikaajalist kogemustepagasit ning infrastruktuuri olemasolu on tal kahtlemata ka iseseisvalt väga head võimalused teha avalikul hankel konkurentsivõimeline pakkumine.

Ministeerium möönab, et liinilepinguni jõudmisel on nii riik kui SLK saanud tunda väga keerulisi aegu ning läbitud etappidest on õppida mõlemal osapoolel.