Soome lahel abistab praegu laevu Eesti jäämurdja Tarmo. Pärnu sadama navigatsiooni on taganud Soome jäälõhkuja Protector. Sadamate töö jätkamiseks vajatakse lähiajal mõlemasse piirkonda lisaks ühte jäälõhkujat, teatas ETAle majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja Kuldar Väärsi.

Riik teenindab laevu jäälõhkujaga reidini või sadamaväravani Vanasadama, Muuga, Kunda, Pärnu, Paljassaare, Paldiski, Bekkeri, Vene-Balti ja Miiduranna sadamates. Ministeeriumi seisukoht on, et neid sadamaid tuleb jäälõhkumisega teenindada võimalikult kaua.

Riigi kulutused jäämurde tagamiseks, võttes arvesse kulud Tarmole ning Pärnu sadama teenindamisele, on eelnevatel aastatel tunduvalt ületanud jäämurdetasust kogutud summasid.

Näiteks aastal 2002 koguti jäämurdetasu 21,4 miljonit krooni ning jäämurdmisele kokku kulutati 33,8 miljonit krooni. Sellest 12,3 miljonit krooni kulus jäämurdele Pärnu sadamas ning 21,5 miljonit olid jäälõhkuja Tarmo liising ja tegevuskulu.