Eesmärk on tõsta riigihangete kvaliteeti ja usaldusväärsust ning vähendada asutuste tehnilist tööd, selleks kuluvat aega ning hoida ühtlasi kokku ka maksumaksja raha, teatas rahandusministeerium.

Lisaks on hankeüksuse tegevuses oluline riigihangetel suurendada targa tellijana pakkujate arvu ning tagada laiemad võimalused konkureerida hangetel ka väike- ja keskmise suurusega ettevõtjatel.

Esimesena liitub hankeüksusega riigikantselei 2016. aasta alguses ning justiits- ja rahandusministeerium koos oma valitsemisala asutustega järgmise aasta keskpaigas.

Hankeüksuse ülesanne on korraldada professionaalselt riigihankemenetlusi, näiteks vormistada alus- ja menetlusdokumente ning toimetada riigihangete e-keskkonnas. Hankeüksuse kui kompetentsikeskusel on oluline roll ka turuga suhtlemisel.

Samalaadset hankeüksust – riigi kaitseväeinvesteeringute keskuse loomist planeerib ka kaitseministeerium, et tagada keskselt tulemuslik hangete korraldamine ning taristu arendamine ja haldamine.

Riigis tegutseb juba keskse hankeüksusena Registrite ja Infosüsteemide Keskus (RIK), pakkudes riigiasutustele infotehnoloogia ja kommunikatsiooni valdkonnas riigihangete korraldamise teenust.

Rahandusministeerium esitab valitsusele kokkuvõtte keskse hankeüksuse tegevuse tulemustest ning ettepanekud hangete konsolideerimise jätkamiseks 2017. aasta kevadel.

RTK pakub raamatupidamise, personali- ning palgaarvestuse teenust praegu neljale ministeeriumile ning nende haldusala asutustele. Kokku kasutab alates 1. novembrist arvestusteenuseid 91 riigiasutust.