Majandusministeeriumist öeldi Ärilehele, et nende praeguseks prioriteediks on transpordisektori valdusettevõtte loomine ning kui see samm on astutud, võetakse ette järgmised ettevõtted.

„Riigil on plaan leida valdkonnad, kus riik ei pea olema turuosaline ega omanik, vaid pigem regulaator. Et turg oleks vaba ja riik ei moonutaks turgu. Üheks ettevõtteks, mille puhul võiks kaaluda strateegilise partneri otsimist või vähemus- või enamusosaluse börsile viimist, on Omniva,“ ütles Mihkel Loide majandusministeeriumi avalike suhete osakonnast.

„Siiski räägime hetkel vaid kavatsusest ja võimalusest seda teha – praegusel hetkel ei ole sellist tegevusplaani välja töötatud. Seega on veel väga vara rääkida võimalikest strateegilistest partneritest või ettevõtte börsile viimisest,“ lisas ta.

Nii täieliku kui ka osalise erastamisega kaasneb paratamatult kahtlus, kas Omniva suudab pakkuda erakätes vähemalt sama head ning ulatuslikku teenust ka näiteks maapiirkondades. Ministeeriumi hinnangul pole siiski muretsemiseks erilist põhjust.

„Ükskõik, kas Omniva erastatakse ja kas seda tehakse sel juhul osaliselt või täielikult ning milliseid strateegilisi partnerid kaasatakse, pole põhjust muretseda postiteenuse kättesaadavuse pärast maapiirkondades,“ ütles Loide.

„Universaalse postiteenuse kättesaadavus määratakse postiseadusega, seega ei saa erakapitali kaasamisest kättesaadavus halvemaks muutuda,“ jätkas ta.