18. detsembril sõlmis BRE Estonia kaubavedude vähesusega kimpus oleva EVR Cargoga kaheaastase Hiina manöövervedurite rendilepingu. Kuigi mõlemad pooled keelduvad avaldamast, kui suur on ühe veduri rendisumma kuus, on mõlemad – nii BRE Estonia omanik ja juhatuse liige Richard Tomingas kui ka EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe – varmad kinnitama, et tegemist oli kõigile erakordselt soodsa tehinguga. Võib-olla oligi, kuid kui jälgida, kuidas osapooled lepingu sõlmimiseni jõudsid, võib märgata traagelniite Reformierakonna suursponsori ja riigifirma juhtide vahel. Mõned arvud allpool annavad aimu, mis summadest võib käia jutt.

Tomingas kinnitab, et need on samad Hiina manöövervedurid, mis pidid juba 2013. aastal peaaegu EVR Cargo omaks saama, aga ei saanud tollal Euroopa Liidust õigel ajal tüübikinnitust. Nüüd aga õnnestus Tomingasel veduritele sertifikaadid ja kõik load hankida, mistõttu on tegemist Euroopa Liidus seni ainsate Hiina suurtootja veduritega, mis siin legaalselt kaupu veavad. Ja selle üle on ettevõtjal väga hea meel, sest see tegevat hiinlastele positiivset reklaami, sest riigifirma teenistuses olemisele ei saa igas riigis loota.