Võimaliku väärteomenetluse põhjuseks on hanke korraldamisel toime pandud riigihanke seaduse rikkumised. Nimelt ei tohi seaduse kohaselt nimetada hanke tehnilises kirjelduses kindlat ostuallikat, protsessi, kaubamärki, patenti, tüüpi, päritolu ega tootmisviisi, mis võiks anda mõnedele pakkujatele või toodetele eeliseid teiste ees või nende osaluse välistada, kirjutas BNS.

Riigi Infokommunikatsiooni SA kirjutas hankedokumentidesse linnamaasturite veoskeemina sisse „All-mode 4x4“ ning lühendid „DDS“ ja „USS“, lisamata viidet „või sellega samaväärne“. Tähist „All-mode 4x4“ kasutab autotootja Nissan oma mudelite nelikveo tähisena ning lühendeid „DDS“ ja „USS“ kasutavad nii Nissan kui Renault mägipiduri ja kallakult startimise funktsiooni tähistamiseks ning need ei ole üldkasutatavad nagu pidurite blokeerumisvastast süsteemi tähistav ABS või stabiilsuskontrolli tähistav ESP.

Lisaks rikkus Riigi Infokommunikatsiooni SA hankeseaduse paragrahvi, mis käsitleb hankedokumentide muutmist, lubades laekunud küsimusele vastates pakutavate sõidukite puhul suuremat kaubaruumi kui hankedokumentides märgitud. Selgituste andmise teel ei ole hankedokumentide muutmine lubatud, märkis rahandusministeerium autohanke uurimiseks algatatud järelevalvemenetluse aruandes.

Vastavalt riigihanke seadusele saab rahandusministeerium hankemenetluse kehtetuks tunnistamise ettekirjutuse teha enne hankelepingu sõlmimist. Kuna Riigi Infokommunikatsiooni SA sõlmis riigihanke tulemusena hankelepingu 17. mail, on hankemenetlus lõppenud. Seetõttu kaalub ministeerium riigihanke korraldamisel toime pandud rikkumiste osas väärteomenetluse algatamist.

Riigihanke aruande kohaselt võitis Riigi Infokommunikatsiooni SA korraldatud linnamaasturite hanke Fakto Auto AS, mis tegeleb Nissani sõidukite müügi ja hooldusega.