Uus Rimi hüpermarket on Ülemiste Keskuse ankurrentnik, kaupluse müügipind on 6500 ruutmeetrit, millel hakatakse kauplema 35 tuhande eri nimetuse toidu-, esmatarbe- ja tööstuskaubaga, teatas Delfile Rimi Eesti juhataja Karmo Kaas-Lutsbergi

Kaas-Lutsbergi sõnul on Eesti jaemüügiturul suurpoodide vaheline konkurents küll tugev, kuid analüüs näitab, et arenguruumi veel on ning Rimi suudab õige tegutsemise korral oma konkurentsieelised maksma panna.

Uue Rimi hüpermarketi kontseptsiooni tutvustades tõi Kaas-Lutsberg esile, et tugev panus tehakse ostukeskkonna emotsionaalsuse rõhutamisele ja investeeritakse nägusa ja funktsionaalse lahenduse loomisesse.

Teine rõhuasetus tehakse kaupade paigutamisele kliendile kõige lihtsamini leitaval viisil. Rimi kontseptsiooni kuulub nö maailmade loomine kaupluses ehk kaubagrupid on üksteisest eristatud värvide, disaini ja ruumijaotusega.

Kaas-Lutsbergi sõnul näitas Eesti kaubandusturu analüüs, et arenguruumi on veel ka värske kauba sortimendi osas, mistõttu Rimi hüpermarketis pannakse erilist kaalu kulinaaria letile ja pagaritoodetele.

Lähema kahe aasta jooksul plaanib Rimi Eestis avada veel viis supermarketit ja kaks compact-hypermarketit. Oma eesmärkide täitmiseks investeerib Rimi tänavu Eestis ligi 100 miljonit krooni ning Baltikumis tervikuna 600 miljonit krooni. ICA Balticu investeeringud 2003. aastal moodustasid 30 miljonit eurot ehk ligi 470 miljonit krooni.

Rimi omanikfirma ICA Baltic presidendi Antonio Soarese hinnangul seisab Rimil Balti riikides ja eriti Eestis ees palju tööd, sest eesmärgiks on saada kõige kaasaegsemaks toidukaupade müüjaks piirkonnas. “Kui Lätis ja Leedus oleme kohalikul jaekaubandusturul liidrite hulgas, siis Eestis on meie start konkurentidest aeglasem olnud. Lähiaastad peaksid seda pilti muutma,” märkis ta. “Kui eelmine aasta oli meile seoses uue hüpermarketi kontseptsiooni turuletoomisega väga edukas periood Lätis, siis tänavu töötame selle nimel, et see edu korduks ka Eestis”. Rimi hüpermarketite turuletoomiskampaania valiti Läti eelmise aasta kolme parima turundusteo hulka.

Eestis alustas Rimi tegevust 1999. aastal, kui avati esimene Rimi supermarket senises Tallinna Kaubahallis. Tänaseks on Rimil Tallinnas ja Jõhvis kokku viis supermarketit, millele järgmisena lisandub esimene hüpermarket.

Tallinnasse ehitatava hüpermarketiga sarnaseid suurkauplusi on Rimil Balti riikides praegu kuus ja käesoleval aastal lisandub vähemalt viis.

Rimi keti omanikfirma ICA positsioon Baltikumis on tugevaim Lätis, kus ettevõtte turuosa suuruseks on 17 protsenti. ICA Baltic opereerib Baltikumis 75 kauplust ja aastas külastab Rimi kauplusi Eestis, Lätis ja Leedus 71 miljonit klienti. Eestis on ICA esindatud viie RIMI supermarketiga, Lätis 32 RIMI supermarketi ja nelja RIMI hüpermarketiga. Leedus opereerib ICA 32 supermarketit ning kahte hüpermarketit, neist enamus tegutsevad RIMI kaubamärgi all. Lisaks asuvad Riias ja Vilniuses ka ICA logistikakeskused. ICA annab Balti riikides tööd ligikaudu 5000 inimesele.