Rimi: omamärgitoodete osakaal kasvab

 (24)
Piimatootjate ühendus EPIKO pressikonverents
Foto: Rauno Volmar

Rimi ennustab, et viie aasta pärast moodustavad omamärgitooted kaupluseketi toodete osakaalust juba 20 protsenti.

Omamärgitoodete osakaal Rimi ostukorvis suureneb keskmiselt ühe protsendi aastas. "Rimi ostukorvis on omamärgitoode hulk täna ligi 16 protsenti ning võib eeldada, et viie aasta jooksul kasvab osakaal 20 protsendini,“ sõnas Rimi Baltic ostudirektori Vaido Padumäe.

Kõigis Eesti jaekettides kokku on omamärgitoodete hulk ostukorvist keskmiselt 10 protsenti.

Kui senini on omamärgitoodete seas olnud peamiselt laiatarbekaubad ja põhitoiduained, siis viimaste aastate jooksul on sortimenti lisandunud ka nišitooted.

„Kogu Euroopas on kasvav trend omamärgitoodete sisenemine uutesse kategooriatesse nagu tervise- ja ilutooted või alkohol,“ lausus Padumäe.

Rimi sortimendis on kokku umbes 1700 omamärgitoodet.

Selveri keti juht Andres Heinver tõi võrdluseks, et Selveri riiulitelt leiab 50 000 erinevat toodet, millest pisut üle saja on omamärgitooted. Enamik neist on pärit Eestist. "Väljastpoolt Eestit tellime vaid selliseid omamärgitooteid, mida Eestist ei saa, näiteks tuunikala ja ananassi," tõi ta välja.

Selveri omamärgitoodetest ostetakse enim piimatooteid, mune ja mahla.

Omamärgitoodete osakaal on kasvamas kogu Euroopas. Suurbritannias moodustasid Nielseni 2011. aasta uuringu tulemuste põhjal omamärgitooted 43 ja Saksamaal 32 protsenti ostukorvist. Põhjanaabrite soomlaste puhul on see osakaal 19 protsenti.

Tootjad leiavad, et kaupluste omamärgitoodete levikuga saab kaupade valik löögi, sest omamärk pärsib tootearendust, mis on tootjatele kallis tegevus.

EE konverents
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare