Positsiooni soovitakse parandada teeninduskvaliteedi tõstmise kaudu kõigis formaatides. Rimi eesmärgiks on saada parima teenindusega jaeketiks hüper-ja supermarketite seas, teatas Rimi Eesti Food.

„Me tahame, et Rimi nimi tähendaks inimeste jaoks parima teeninduse – ja ostukeskkonnaga kauplust,“ märkis Rimi Eesti Food tegevjuht Christer Östholm.

„Teeninduskiirus ja – kvaliteet on olnud Rimi üheks nõrkuseks, mille parandamise nimel on tehtud viimasel aastal palju tööd. Võime olla uhked, et Rimi tegi teeninduskvaliteedi tõstmises TNS Emori poolt sügisel 2008 läbi viidud uuringu andmetel aastaga suurima hüppe, ent soovime pakkuda veelgi professionaalsemat teenindust.“ Lisaks märkis Östholm, et keti statistikakohaselt suudeti eelmisel aastal järjekordi lühendada ligi kolmveerandi võrra.

Rimi Eesti Food AS’i teiseks suuremaks eesmärgiks on majandusolukorda kasutades turuosa võitmine. „Majandustulemusi analüüsides on Rimi viimastel kuudel võrreldes langeva jaekaubandusturuga saavutanud kõikide formaatide lõikes oluliselt paremaid tulemusi ning see annab alust loota, et kokkuvõttes suudame lähitulevikus oluliselt turuosa võita,“ märkis Östholm strateegilistest plaanidest rääkides.

Hoolimata, et Rimi näol on tegemist välisinvestoriga, on Östholmi sõnul Rimi Baltic emafirmal ICA AB Eestis pikaajalised plaanid ning langevas majandussituatsioonis tehakse kõik endast olenev tagamaks stabiilsus. „Praeguses olukorras on oluline toetada kodumaiseid tootjaid, et pikemas perspektiivis tarbijate ostuvõime taastuks . Samas tahame pakkuda inimestele laia valikut nii toodete hinna, kvaliteedi kui päritolu osas,“ sõnas Östholm.

Christer Östholmi sõnul on laiemas majanduslikus mõttes praegu õige aeg inimeste arendamiseks organisatsioonides, sest tööjõu voolavus on oluliselt langenud. Vahepealne olukord, kus inimesed vahetusid kiiresti ning lahkusid ettevõttest ilma, et oma koolitatud teadmistega kasu tuua, on Östholmi sõnul möödas. „Lisaks personali koolitamisele on lähiaastatel määrava tähtsusega inimeste motiveerimine, sisekommunikatsioon ja protsesside juhtimine ning selle efektiivsuse tõstmine,“ kommenteeris uus Rimi Eesti Food juht. „Just töötajad saavad lähiajal ärieesmärkide täitmisel määravaks,“ lisas ta.

Tarbijakäitumisest rääkides märkis Östholm, et toidukaupade tarbimise maht ei ole koguselt vähenenud võttes aluseks AC Nielseni jaanuarikuise jaekaubanduse müügistatistika.

„Jaekaubanduse käive väheneb eelkõige selle arvelt, et eelistatakse odavamaid ja soodushinnaga tooteid ning ostetakse vähem tööstus- ja esmatarbekaupu.“ sõnas Östholm.

„Lisaks on mitmete enimostetavate toodete väljamüügihinnad aastaga märgatavalt vähenenud,“ lisas ta. Ta tõi näitena seakaelakarbonaadi kampaaniahinna, mis on võrreldes aastataguse ajaga odavnenud kohati 20%. Varasemaga võrreldavate käivenumbrite tagamiseks tootegrupis tuleks seega koguseliselt toodet oluliselt rohkem müüa.

Christer Östholm võttis 1.veebruaril ameti üle Edgar Sesemannilt, kes siirdus Rimi Baltic AB tegevjuhiks. Christer Östholm, senine ICA AB Shared Service Nordic tegevjuht on töötanud Rimi Eesti Food AS emafirmas ICA erinevatel ametipositsioonidel nagu ICA ida regiooni tegevjuht, Rootsi Rimi AB tegevjuht, ICA AB Group’i personalidirektor, ligi 20 aastat. Christer Östholm on 57 aastane, abielus ja 4 lapse isa.

Rimi Food Eestis AS kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 238 kauplust, sealhulgas 34 hüpermarketit (neist 9 Eestis), 66 supermarketit (neist 8 Eestis), 137 odavmüügikauplust (neist 57 Säästumarketit Eestis) ja 1 hulgiladu Eestis.