Peaminister Rõivas ütles kohtumisel, et Eesti ettevõtete huvi Hiina kui sihtturu vastu on kasvamas, samuti otsitakse Hiina ettevõtete seast aina enam investoreid ühistesse arendusprojektidesse. "Arutasime konkreetseid koostööprojekte, näiteks Tallinna Sadama kasutamist Hiina kaupade transpordiks ning Omniva koostööd Hiina suurettevõttega," ütles Rõivas.

Kaubandus ja logistika jäävad Rõivase kinnitusel oluliseks osaks Eesti majandusest. Hiina kui maailma suurim eksportöör on Uue Siiditee projektiga loomas uut transpordikoridori Euroopasse ning hindab Eesti geograafilist asukohta ja siinsete logistikaettevõtete kogemust.

Eestis on Euroopa Liidu idapoolseimad jäävabad sadamad, mis võimaldab aastaringset kaubaliiklust ida-lääne suunal. Heaks näiteks kahe riigi logistikaettevõtete koostööst on Omniva hiljuti loodud ühisettevõte Hiina suurima kullerfirmaga SF Express, kus Hiinast Euroopasse saabuvate pakkide logistikat korraldatakse läbi Tallinna lennujaama.

Rõivase sõnul on üks Hiinast enim huvituvaid sektoreid Eestis toiduainetööstus. "Peaminister Li andis selge signaali, et Hiina on huvitatud oma turu avamisest Eesti põllumajandustoodetele," ütles Rõivas. Detsembris külastab Hiinat maaeluminister Urmas Kruuse koos Eesti toiduainetööstuse ettevõtetega.

Hiina, kus on maailma suuruselt kolmandad põlevkivivarud, on huvitatud Eesti Energia kaasaegseima põlevkivitehnoloogia kasutamisest, ning samuti koostööst kolmandatel turgudel, nagu näiteks Eesti Energia ja Hiina suurettevõtete ühisprojekt Jordaanias.

Turismist rääkides sõnas Rõivas, et ehkki Eestit külastavate turistide seas näitavad kiireimat kasvu just Hiinast pärit turistid, on kasvuvõimalusi veel rohkelt. Eesti oma kultuuriväärtuste ning puhta loodusega on hiinlaste jaoks atraktiivne sihtkoht. Tema sõnul võiks pikemas perspektiivis luua otseühenduse Eesti ja Hiina vahel.