Aasta on olnud raske, tõdeb Saab Automobile'i tegevjuht Ake Jonsson Rootsi majanduslehele Dagens Industri. Ent allavandumisest pole juttugi - Saabi surmasuust päästnud Hollandi sportautode tootja Spykeri juht Victor Muller on niisama optimistlik kui varem - Saabil on helge tulevik, vahendab Äripäev.

Uus algus on Saabil läinud aga kehvemalt, kui loodeti. Aasta hakul tehtud müügiprognoosi - 60 000 autot - on tulnud kahel korral kärpida. Viimati tehti seda oktoobris 30 000-lt 35 000 autole.

Kasumisse loodab Saab jõuda 2012. aastal, mil turule jõuab üle hulga aja esimene uus "päris Saab". See on uus 9-3, mille välise kuju lööb märtsis firmaga liitunud uus peadisainer Jason Castriota (varem disaininud sportautosid nagu Maserati Grand Turismo ja Ferrari 599) lukku umbes kuu aja pärast.

See mudel ei ole enam General Motorsi platvormil, nagu uus Saab 9-5 ning tuleval kevadel turule jõudev 9-4X, vaid Saabi oma loodud uuel põhjal. Castriota plaan on anda Saab 9-3-le tagasi ka varasematest tuntud tilga kuju.

Kaubamärgi direktor Knut Simonsson lubab Saabile taas ikooni staatust. "Meil olid omal ajal autod, mis hakkasid silma. Sihime uuesti ikooni staatust," ütles ta, lubades tuleval aastal uute mudelite poolest Saabi ajaloo intensiivseimat aastat.