Rootslasi vihastab Eesti teenindajate kehv keeleoskus

 (30)

Stockholmi omavalitsusel on saanud kõrini probleemidest Eestis, Lätis ja Moldaavias asuvate invatakso kõnekeskustega ja poliitikud nõuavad lepingute lõpetamist.

Rootsis pakutakse vanuritele ja invaliididele riiklikku, kuid erafirmade opereeritavat invataksoteenust: klient saab endale spetsiaalsest kõnekeskusest tellida auto, mis viib teda kas poodi, haiglasse või kuhu just parasjagu tarvis.

Kokkuhoiu nimel on paljud reisitellimusi vastu võtvad kõnekeskused viidud Rootsist välja, odavama tööjõuga Ida-Euroopa riikidesse, sealhulgas ka Eestisse. Rootsi keelt võõrkeelena rääkivad ja Rootsi olusid detailideni mittetundvad teenindajad on aga esmalt vanurid ja nüüdseks ka poliitikud meeleheitele viinud.

Esmalt meediasse jõudnud nurin sai nüüd poliitilise käigu: Stockholmi lääni sotsiaaldemokraadid esitasid landstingile ultimaatumi: kui teenus kolme kuuga ei parane, siis tuleb teenusepakkujaga leping lõpetada.

Nimelt on invataksole esitatud kaebuste arv eelmise aastaga kahekordistunud ja seda peetakse just Eestisse, Lätti ja Moldaaviasse kolinud kõnekeskuste süüks.

Sotsiaaldemokraatide mürgise märkuse kohaselt on invatakso tellimine Rootsis sama, mis loto mängimine – mõned helistajad saavad rääkida Rootsi klienditeenindajaga, teiste kõned ühendatakse kas Eestisse, Lätti või Moldaaviasse.

Juba varem on välismaal asuvate kõnekeskuste vastu astunud Rootsi puuetega inimeste riiklik ühendus.

„Paljud reisijad on tunnistajaks teenindajate ränkadele keeleprobleemidele ja isegi invataksode juhid on vihased, kuna sageli saadetakse nad valedele aadressidele,“ kirjeldas reisija Tania Laserna Dagens Nyheterile. „Nad ei saa aru, mida ma ütlen. Sageli juhtub, et nad saadavad auto valele aadressile või valel ajal. Vahel viskavad nad keset kõnet toru hargile,“ väidab Laserna.

Rootsi kliendid nurisevad eriti selle üle, et Eestis, Lätis või Moldaavias töötavale kõnekeskuse teenindajale tuleb alati öelda sõidusihtkoha täpne aadress ja ei piisa rootslaste endi jaoks tuntud kohanimedest. „Mamma ja mina pidime sõitma Waldemarsuddesse. Invatakso kõnekeskuse naisele sellest ei piisanud, ta küsis tänavanime ja aadressi. Ma ütlesin, et see on Stockholmis tuntud muuseum. Ta tahtis ikkagi aadressi,“ kirjutas Dagens Nyheterile üks vihane klient.

Eelmisel aastal esitati invatakso teenuse kohta kokku 11 844 kaebust. 23 protsenti ehk 2724 kaebust esitati just kõnekeskuste töö kohta.

Eestis tegeleb Rootsi vanurite reisitellimuste vahendamisega Samreis Eesti AS, mis on Rootsi Samres-kontserni tütarettevõte.

Ettevõttel on Eestis umbes 45 töötajat, kes võtavad vastu reisitellimusi Kesk- ja Lõuna Rootsist ning registreerivad need arvutisüsteemis. Klientideks on vanurid ja puuetega inimesed Rootsis. 
 

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare