O’Leary tuli Eestisse Henrik Hololei kutsel. „Hololei andis mulle korralduse, ta on Euroopa komisjonis suur dereguleerimise pooldaja. Ta on üks nutikamaid eestlasi, keda ma tean. Kindlasti mitte üks ilusamaid. Muidugi, ma arvasin, et ma olen Tallinnas, mitte Pärnus, sest nüüd pean veel lennujaama sõitma. Aga Hololeil oli õigus, jõudsime siia eile õhtul - sinine taevas, päike paistab, nagu vahemere riik!” rääkis ta.

Eesti on O’Leary sõnul Iirimaaga sarnane - väike riik, kust inimesed kipuvad ära kolima. „Me peame neid toetama, et nad tuleksid tagasi ja looksid tihedamaid sidemeid oma kodumaaga.” Ühtegi Eesti ettevõtet ei osanud ärimees nimetada. "Mulle öeldi, et Skype on Eestist. Veel tean Nordicat ja Tallinna Lennujaama. Ma olen harimatu iirlane, ma ei tea Eestist midagi."

Ryanairi kirjeldab tegevjuht lihtsalt: kõige odavam lennuliin Euroopas, rohkem polegi teil vaja teada. „Kuna me oleme kõige odavamad, siis me kasvame ka kõige kiiremini. Me paneme rõhku klienditeenindusele. Kui lennukid käivad õigeaegselt ja klientuur suureneb, siis saame olla kasumlikud. Meie keskmine piletihind on 39 eurot. Easyjet väidab sama, aga nad on ikka kõrge hinnaga.”

O’Leary rõhutas, et asi pole selles, et nad ei maksa inimesetele palka vaid nad on lihtsalt efektiivsemad. „Me käime lennujaamades nagu Tallinn, mis tahavad kasvada ja kus on tasud odavamad,” ütles ta.

Juht peab mõtlema rahale

Küsimusele, mida ta juhina enim väärtustab, vastas O’Leary, et see on loll küsimus. „Kõige olulisem väärtus? Raha teenimine! See ei ole küll trendikas juhimiskonverentsi vastus, aga sul on vaja raha teenida, muidu sa kasvada ei saa. Minu visioon on see: me oleme kõige madalamate kuludega lennufirma ja me tahame suurendada lõhet meie ja teiste vahel. Me plaanime kasvatada reisijate arvu 300 miljonini, et saada maailma parimaks, siis galaktikate parimaks,” ütles ta.

„Mille pärast ma muretsen õhtul? Star Treki pärast. Lennufirmad kaovad ära, kui inimesed leiavad ära võimaluse teleportida. Siis oleme omadega perses,” ütles ta. „Kas peaks kasutama tehisintellekti? Lennunduses pole mingit intellekti, me oleme kõik idioodid. Muidu me töötaksime IT-s. Keegi peab juhtima lennundust, selleks on euroopas Ryanair.”

Küsimusele, kuidas ta suhtub laiskadesse töötajatesse, ütles O'Leary, et neid ei ole Ryanairis. "Me laseme nad lihtsalt lahti ja palkame asemele töökad," selgitas ta.

Mis juhtub lennunduses 5-10 aasta pärast?

„4-5 firmat jäävad alles, Ryanair, Lufthansa, British Airways, Easyjet, kõigil 250 miljonit reisijat aastas. Lennufirmad nagu LOT ja AirBaltic kaovad ära ja need ostetakse suurte poolt ära. Tarbijatele ei ole see hea, hinnad tõusevad. 3-5 aasta jooksul näete turu muutumist. Lufthansa ostab Norwegianit, mis on nagu kukkuva noa kinni püüdmine. Ma ei tea miks keegi tahaks seda osta. See näitab , et ainult lollid tegelevad lennundusega,” ütles O’Leary.

Lõpetuseks küsiti O’Learylt, mida kirjutatakse tema nekroloogis, millele tegevjuht ausalt vastas: „Ta oli pisike sitapea.”