Saaremaal valmivate laevade pikkuseks on 100 ja laiuseks 18 meetrit ning nad mahutavad kuni 80 sõiduautot ja 297 reisijat, teatas laevafirma.

Laevade jõuallikateks on 4 Volvo Penta D16MH peamasinat koguvõimsusega 1920 kW, mis kahe Rolls-Royce US155 gondelkäituri kaudu tagavad laeva maksimumkiiruseks 11 sõlme. Laevade korpused ja jõuülekanded on optimeeritud saavutamaks madal kütusekulu ja võimalikult vähene keskkonnasaaste, viimase jaoks on peamasinate väljalaskegaasidel ka täiendav järeltöötlus.

Laevadel kasutatakse moodsaid juhtimisseadmeid, mistõttu on laeva meeskond vaid kaheliikmeline. Laevad ehitatakse vastavalt 1B jääklassi nõuetele, mis tähedab, et laev peab olema võimeline sõitma vähemalt 5-sõlmese kiirusega kuni 80 sentimeetri paksuses rüsijääs.

Suurimad laevad, mis Saaremaal ehitatud

Tegu on suurimate laevadega, mis kunagi Saaremaal ehitatud on ja ka eesti laevaehituse ajaloos on vaid üksikud siin ehitatud laevad pikemad olnud. BWB juhatuse esimehe Margus Vanaselja sõnul on see tellimus parim näide, kuidas riik saab reaalsete tegudega arendada ettevõtlust nii, et liigutaks allhanketööstusest suurema lisandväärtusega lõpptooteid pakkuva tootmise suunas.

“Me ei oleks saanud sellel hankel üldse osaleda, kui majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ei oleks meid mõne aasta eest usaldanud ning meilt Eesti väikesaartega ühenduse pidamiseks Örmsö-tüüpi parvlaevu tellinud. Nüüd annavad needsamad Eestisse ehitatud laevad meile olulise referentsi sarnaste laevade välishangetel osalemiseks," kommenteeris ta.

Täiendavat kompetentsi on laevafirma sõnul nii suurte laevade ehitamisel on lisanud ka Tallinna Sadama uutele parvlaevadele ehitusjärelevalve teostamine Poola ja Türgi laevatehastes.

Vanaselja leiab, et sarnaselt tegutsedes saaks kõige paremini edasi viia ka kodumaist kaitsetööstust, kus arendusprojektidena oleks võimalik eestimaistel ettevõtetel koostöös kaitseväega välja töötada terviktooteid, mida hiljem välisturgudel pakkuda.

Baltic Workboats on Saaremaal asuv laevatehas, mille 2015. aasta käive oli 23 miljonit eurot. Ettevõte annab tööd 180-le töötajale. Hetkel ehitab BWB laevu Belgia, Rootsi, Saksamaa, Austria ja Eesti tellijatele.