Saaremaa Laevakompanii teatel kirjutasid ettevõtte juhatuse esimees Tõnis Rihvk ning Fiskerstrand BLRT juhid Rolf Fiskerstrand ja Johannes Alme neljapäeval üleandmisdokumentidele alla Norras Fiskerstrand Verft laevatehases, vahendas BNS.

Reedel kantakse Hiiumaa Eesti laevaregistrisse ja masti heisatakse Eesti lipp. Kaptenid Ain Pulk ja Tõnu Kreos meeskonnaga toovad oma laeva seejärel Eestisse. Väinamerele jõudmiseks kulub umbes neli ööpäeva, Hiiumaa esimeseks maabumiskohaks saab Rohuküla sadam.

Heltermaa-Rohuküla liinil teeb Hiiumaa oma esimesed reisid kohe, kui vajalikud load on käes, parvlaev Muhumaa siirdub samal ajal dokki korralisse hooldusesse. Hiiumaa võtab oma esimestel päevadel üle teise graafiku ning teenindab hommikusi ja õhtusi reise, põhigraafikut sõidab seni parvlaev Ofelia. Nii saavad laev ja meeskond enne põhigraafiku ülevõtmist end liinile sisse elada.

Uus laev on identne mullu valminud laevadega Muhumaa ja Saaremaa. Kolme laeva ehitamine läks Saaremaa Laevakompaniile maksma 1,4 miljardit krooni ehk ligi 90 miljoni eurot.

Hiiumaa valmimine tähistab ühtlasi Saaremaa Laevakompanii 1,4 miljardi krooni suuruse laevaehitusprojekti lõppu, mille raames valmib kolm identsete parameetritega reisiparvlaeva Lääne-Eesti saarte ja mandri vaheliseks liikluseks. Koos sadamate valdaja AS Saarte Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisesse ja kaasajastamisesse tõuseb uute laevade liiniletoomisesse suunatav summa 2 miljardi kroonini. Laevade ehitaja on BLRT Grupp.