Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimehe Vjatšeslav Leedo sõnul on uute laevade näol tegemist oodatava läbimurdega mandri ja saarte vahelise praamiliikluse kvaliteedis.

Laevaehituse projekt sai Leedo sõnul tegelikult alguse juba 2003. aastal, mil esimesed visandid said laevaehitajatega koos paberile pandud. Vahepeal pikendati valitsuse ja AS Saaremaa Laevakompanii vahelist liiniveo lepingut kahele aastale, mistõttu ei olnud võimalik alustada sedavõrd suuremahuliste investeeringute kavandamist nagu uute laevade ehitamine.

"2006. aasta oktoobris asusime uuesti, 10-aastase liiniveo lepingu valguses, ette valmistama uusi aluseid Eesti saari ja mandrit ühendavatele liinidele," ütles Leedo.

"Kümneaastane liinileping lubab aga ka investoritel julgemalt praamiliiklusesse siseneda, samuti on BLRT Grupi ja tema välispartnerite näol tekkimas kohalik laevaehituskompetents,” lisas ta.

BLRT Grupi juhatuse esimehe Fjodor Bermani sõnul tulevad uued laevad seni ehitatutest kõige kaasaegsemad.

„Nad on kiiremad, kütusesäästlikumad ning pakuvad reisijatele rohkem mugavusi. Kolma laeva ehitatakse sama projekti järgi, seetõttu on võimalik neid suunata just sellele liinile, kus vajadus antud hetkel kõige suurem. Seni on kõige raskem olnud leida sobivad jääklassiga laevad Hiiumaa liinile, mis tänu väiksele sügavusele ja talvistele jääoludele raskendab navigeerimist – uued sobivad ka sinna,“ kinnitas Berman.

BLRT Grupi laevaehitusel on ettevõtte sõnul kaks põhilist suunda. „Esimene on kuni 100 meetriste reisiparvlaevade ehitus. Ehitamisel on muuhulgas reisiparvlaev Ahvenamaale Soome. Teine strateegiline suund on spetsiaallaevad merre tuuleparkide rajamiseks ja teenindamiseks,“ lisas BLRT Grupi juhatuse esimees.

Saaremaa Laevakompanii ja ettevõtte finantspartnerid ning BLRT Grupi ja Fiskerstrand Verfti ühisettevõte Fiskerstrand BLRT esindajad sõlmisid eelmise aasta augustis kokkulepped kolme uue laeva ehituseks.

Ettevõtete teatel tuuakse sõlmitud kokkulepete järgi 2009. ja 2010. aastal saarte ja mandri vahelistele laevaliinidele kolm uut suurt laeva, millest igaüks mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat. Laevad on ca 97 meetrit pikad, 18 meetrit laiad, süvisega 4 meetrit.

Esimene laev valmib 2009. aasta esimeses pooles, mil hakatakse ehitama ka järgmist ning kolmanda parvlaeva ehitust alustatakse 2009. aasta teises pooles. Ühe laeva ehitus kestab umbes aasta, koos projekteerimise ja mudelkatsetustega umbes kaks aastat.