Võimalusel ehitab riik järgnevad laevad ELi toetusi kasutades ning seega saab hankega alustada ministeeriumi nõuniku Rasmus Ruuda sõnul alles siis, kui Euroopa Liit alustab uue eelarveperioodiga ehk aastatel 2014 kuni 2020.

Hetkel on riik ministeeriumi sõnul rahastanud Euroopa Regionaalarengu Fondi rahadega kolme aluse lepingud – Abruka, Prangli ja Vormsi laeva ehituse.

„Lisaks olemasolevatele Piirisaare ja Ruhnu laevadele on see aasta valmimas Abruka laev. Järgmisel aastal on tulemas uus laev Prangli liinile ning aastal 2015 loodame liinidel näha nii Vormsi kui ka Kihnu uut laeva,“ ütles Ruuda Delfi Majandusele.

Samuti on riigi poolt jätkuvalt planeerimisel Saaremaa-Hiiumaa vahelise parvlaeva ehitamine.

„Riik on seni ehitanud laevu väikesaartele just seetõttu, et eraettevõtted ei ole viimastel aastatel suutnud väikesaartele uusi, merekindlaid ja saarte vajadustele vastavaid laevu ise turule tuua, kuna
laevade ehitus vajab olulisi ressursse ja sellega kaasnevad eraoperaatoritele olulised finantsriskid,“ selgitas Ruuda.

Selleks, et tagada väikesaartel jätkuv püsiasustus, elavdada kohalikku majandust ning suurendada transpordiühenduste kindlust, ongi riik laevade ehitamise oma õlule Ruuda sõnul võtnud.

Nõuniku sõnul hetkel piletihinnatõusu oodata ei ole, kuid ka ei saa seda Ruuda sõnul täielikult välistada.

„Vajadus hindu korrigeerida võib tekkida näiteks kütusehindade muutusest, reisijate mahu suurenemisest või vähenemisest,“ sõnas Ruuda.

Uute aluste ehitushange korraldatakse ministeeriumi sõnul avatud konkurssi raames vastavalt ühistranspordiseadusele ja riigihangeteseadusele.