Sadama pressiteenistus saatis Transiidikeskuse juhatuse esimehe Erik Laidvee süüdistuste kummutamiseks pressiteate:

Arusaadavalt seisab iga pakkuja oma huvide eest kuid Tallinna Sadama kaheksaliikmeline nõukogu tänane otsus tugineb enam kui aastasel tööl, info kogumisel ja pakkumiste analüüsil kuhu olid lisaks sadamale kaasatud ka majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Eesti Raudtee ja teised ametiasutused. Nõukogu otsustas tugevama pakkumise ja konkurentsi loomise kasuks. Transiidikeskuse ja Muuga CT esindajad viibisid pakkumiste avamise juures ning mingeid täiendavaid pakkumisi ega pakkumiste muutmist pole toimunud.

Nõukogu ees seisid tõepoolest küsimused, millest kolm peamist olid – millist lisaväärtust, kaubamahte, uusi partnereid ja rahalisi vahendeid suudab operaator pakkuda, kuidas need on seotud Eesti Raudtee äriplaanidega ning viimaks kas tuua konteinervaldkonda konkurents või sisuliselt see monopoliseerida ühele teenusepakkujale.

Rail Garanti kontseptsioon on tõeliselt uudne - kui siiani on kaupa täis konteinerid liikunud läänest itta, siis nende äriplaan on vastupidine - pakkuda ida-lääne suunalist vedu. Eesti saab sellega juurde veovahendid ning muutub eksportijate jaoks atraktiivseks. Lihtsalt öeldes – Eestis tootjale tekib veovõimalusi juurde ja kauba viimine maailma muutub odavamaks.

Nagu enamike pakkumiste hindamisel oli raha nõukogu otsustamisel vaid üks komponent. Teiseks on oluline ajaline mõõde: kui me ei räägi mitte kaugetest aastakümnetest vaid lähiaastatest, siis oli Rail Garanti pakkumine parem. Rail Garanti äriplaan ei näe ette projekti jagamist etappideks vaid selle kohest rajamist. l