Pakkumise võitnud Rail Garandi äriplaan on meie oludes igal juhul uudne ja toob konkurentsi konteinerterminali valdkonda. Lisaks transiidi elavdamisele muudab see ka Eesti ettevõtjatele kaupade ekspordi odavamaks, teatas Tallinna Sadama pressiteenistus.

Tallinna Sadam on Muuga CT-le juba loonud igakülgsed võimalused oma mahtude kasvatamiseks – nende valduses oleva terminali võimsus ulatub nende enda kodulehe andmetel 450 tuhande TEU-ni, kuid eelmise aasta andmetel suutis operaator sellest kasutada vaid vaevalt kolmandiku, see on ca 150 tuhat TEU-d. Kuna nende pakkumises ühtegi koostööpartneri nime nimetatud polnud, siis jääb arusaamatuks, kuidas Muuga CT suudab oma olemasolevaid mahte äkki pea neljakordistada.

Lisaks juhib Tallinna Sadam tähelepanu, et kui Muuga CT kõneleb 550 tuhandest TEUst, siis uue konteinerterminali maksimumvõimsus ulatub vaid 360 tuhat TEU-ni. Seega on Muuga CT oma pakkumise sisse arvestanud ka olemasoleva võimsuse.

Ekslik on ka Muuga CT väide justkui ei saaks Vene kaupade eksport Eesti kaudu toimida – vastasel korral ei jõuaks Eestisse ju ka täna ükski vagun.