Ajutine Tallinna Sadama juhatuse liige, vandeadvokaat Carri Ginter, käisite kaks päeva mööda laevatehaseid ja nägite Tallinna Sadama tellimusel ehitatavaid parvlaevu. Mis muljed reisist jäid? Kas laevad valmivad hoolimata sadama skandaalidest ja praeguse operaatori raugematust vastutöötamisest?

Ma veendusin, et propagandasõda ei käi täiskasvanulikul tasandil. Kui kohtud professionaalidega nagu laevade projekteerija Vincent Rudelle’iga ja tood talle näiteid Eestis levivatest väidetest, siis... ta pidas meid vist natuke kummalisteks. Kui siin käinud ja sadamad üle vaadanud projektijuht kinnitab, et laevad on just meie sadamaid ja olusid arvestades ehitatud, siis keda ma peaksin uskuma? Kas seda, kes levitab faktideta arvamusi, või ikkagi sadu laevu disaininud firma esindajat? Jah, eks ma ise ka ehk mõtlesin, et Türgi... Aga kohapeal veendusime nende professionaalsuses. Sama ka Poolas.

Kas arutasite juhtkondade tasandil ka Tallinna Sadama endiste juhtide kohta algatatud kriminaalasja? Kas laevaehitajad olid mures?

Nii Poolas kui ka Türgis oli aru saada, et skandaali avalikuks tulles oldi mures, kuid neile on hanke ja lepingute pidavust kinnitanud nii Tallinna Sadam kui ka Eesti tipp-poliitikud. Ka meie omavaheline silmast silma kohtumine sisendas neile kindlustunnet. Kui uurimisorganid tulevad su juurde läbiotsimist tegema, viib see ju tugevaimagi närvikavaga inimese rööpast välja.

Kas olete siis toodud Tallinna Sadama juhatusse just kapo soosingul? Esindate ju praegu käimasolevas kohtuasjas (Tallinna abilinnapea Mihhail Kõlvarti hagi kapo vastu on jõudnud riigikohtusse) just kapot ja teil on ka riigisaladuse luba. Kas siin ei teki eetilist huvide konflikti?