"Maksime Via Pontile aasta lõpuni meie sadama klientide eest silla kasutamise tasu 480.000 krooni," ütles AS-i Pärnu Sadam juhatuse esimees Peeter Volkov Pärnu Postimehele.

Oma klientide sillaületamise eest maksis 320.000 krooni ka laevatehas.

Volkov rääkis, et täpselt ei saa kaubavoogusid prognoosida, kuid võib oletada, et aasta lõpuks sõidab üle ajutise silla vähemalt 20.000 Vana-Pärnu sadamatesse kaupa viivat veokit.

Teistelt raskeveokitelt hakkab silla omanik Via Pont võtma silla ületamise eest tasu, mis ulatub sõltuvalt auto kaalust edasi-tagasi sõidu eest 50-100 kroonini.

Kergeveokid pääsevad üle silla tasuta.

Esmaspäeval avatud ajutine sild Sauga jõel muudab kaubaveokite tee Vana-Pärnu sadamatesse üle kümne kilomeetri senisest Nurme ümbersõidust lühemaks.

Silla kandejõud on 60 tonni.

Projekti vedanud abilinnapea Einar Keldri sõnade kohaselt on ajutine sild esimene samm Vana-Pärnu sadama ümbersõidutee rajamisel ning loodetavasti saab peagi samale kohale ehitada püsisilla.

Via Ponti juhatuse esimees Väino Hallikmägi rääkis, et ajutine sild läks maksma 1,8 miljonit krooni ning firma loodab selle raha kasuga tagasi teenida.

Suuremat kulu nõudis üle poole kilomeetri pikkuse teetammi ehitus silla peale- ja mahasõiduks ning silla ühendamiseks Uus-Sauga tänava ja Nurme teega.

Mööda teetammi kulgeb tulevikus ümbersoidutee ning siis tasub kulu end ära, arvas Hallikmägi.