See asjaolu võis mõjutada sadamajuhtide otsuseid, kirjutab Postimees.

Eesti riigi ja Saaremaa Laevakompanii (SLK) vahelistel läbirääkimistel istus majandusminister Andrus Ansipi vastas kolmapäeval SLK delegatsiooni juhina konsultatsioonifirma IMG Konsultant juht Ardo Ojasalu.

IMG Konsultanti seob praamisaagaga peale Ojasalu ka Aivar Jõgi, kes on ühtlasi IMG Konsultandi partner. Lisaks on IMG Konsultandi nõukogu liige Krediidiinfo andmetel Kalle Kiigske, kes on endine Hansa Capitali juht ja üks praeguseid Baltic Business Associatesi (BBA) juhte.

Kalle Kiigske oli Mart Toominga lähedane töökaaslane Hansa Liisingus, Tooming aga on Kiigske kunagine partner BBAs. “Minu jaoks on see uus info, mis selgitab nii mõndagi,” lausus endine majandusminister Meelis Atonen.

Parvlaevaliikluse korraldamisega hätta jäänud Atonen soovis tähtsa infrastruktuuri ehk Lääne-Eesti parvlaevaliinid saada riigi kontrolli alla, usaldades parvlaevaliikluse korraldamise Tallinna Sadamale.

Sadam ei suutnud lühikese ajaga vajalikke parvlaevu leida ja väidetavasti viimases hädas sõlmis ühisfirma eellepingu praeguse vedaja Saaremaa Laevakompaniiga.

“Mulle tundus, et Tallinna Sadam venitas selle protsessiga,” hindas Atonen sadamajuhtide tegevust laevaliikluse korraldamisel. Atonen kinnitas, et talle tulid Tallinna Sadama ja SLK eelkokkuleppe riigile kahjulikud tingimused täieliku üllatusena. “Igal juhul on praegusel majandusministril põhjust neid asjaolusid uurida.”

Majandusminister Andrus Ansipi sõnul antud juhul seaduste mõistes huvide konflikti ei ole, kuid eellepingud ise annavad mõtteainet küllaga.

Nii Tooming kui ka Kiigske peavad esitatud kahtlusi absurdseteks.

“Sellised kahtlused on alatuse ja fantaasia tipp,” rõhutas Tooming. “Kinnitan veel kord, et antud olukorras ja hetkel polnud võimalik parematel tingimustel kokkuleppeid saavutada.”