„Ettevõtte suhtes on kaheksal võlausaldajal nõuded,“ ütles Cuxhaveni kohtu direktor Andreas Frank. Nõuete mahtu ta ei avalda, kuna kohtuprotsess ei ole avalik.

Algul sundisid neli kreeditori avalikustama ettevõtte majandusliku seisu, nüüd on neid juurde tulnud. Vastasel korral võidakse ettevõtte varad arestida.

Üks Elb-Link Reederei võlausaldajaid esitas ettevõte vastu pankrotiavalduse, kuid võttis selle laevafirma poolt arve tasumise järel tagasi.

Kuigi Elb-Linki tegevjuht Christian Schultz ütles, et ettevõtte kohustused on „normaalsed", on Stade prokuratuur algatanud ettevõtte uurimise seoses maksejõuetuse kahtlusega.

Insener Jürgen Grzeskowiak oli juba kahe 98-meetrise praami tulles äri suhtes skeptiline. „Need laevad on lihtsalt liiga suured,“ ütles ta.
Tema hinnangul võib see liin toimida väiksemate praamidega. „Praegusel kujul saab see äri enne aasta lõppu läbi,“ ütles ta.

Elb-Linki juht Bernd Bässermann vastas tema hullule prognoosile, et Grzeskowiaki idee tegutseda liinil uute laevadega on unistus, mis ei ole end 25 aastaga ära tasunud.

Christian Schultz ütles, et praegu on laeva täituvus üle 50%.

„Seda on oluliselt enam kui 33,7%, mis on vajalik kulude katteks,“ ütles Schultz.

Jürgen Grzeskowiak arvutas, et Anne-Marie ja Greta jäävad aastas umbes 1,5 miljoni euroga kahjumisse. Laeva suuruse tõttu vajavad need liiga suurt meeskonda, mis põhjustab kõrged tegevuskulud.

Mullu suvel lahkusid parvlaevad Saaremaa ja Muhumaa Lääne-Eesti saarte ja mandri vaheliselt liinilt, said uued nimed ja asusid tegutsema Brunsbütteli-Cuxhaveni liinil.

Elb-Linki omanik on Saksa äriregistri andmeil S.O. Invest OÜ, mis omakorda kuulub võrdselt Vjatšeslav Leedole ja Katren Helinurmele. Helinurm on parvlaevade omaniku Olav Miili elukaaslane.