„Valitsus teatas meile juulis, et teadis selle tarkvara kohta, mida on USA-s kasutatud, ja nad teadsid selgelt, et tarkvara oli laialdaselt kasutusel,“ ütles roheliste asejuht Oliver Krischer N24-le The Locali vahendusel.

„Valitsus ei teinud autotööstusega koostööd mitte selleks, et tagada saastetaseme vähendamine, vaid et mõõtesüsteem oleks korraldatud nii, et autod vastaksid paberil vajalikele standarditele,“ jätkas Krischer.

Valitsus tunnistas Krischeri sõnul juba juulis, et autode saaste mõõtesüsteemides on „puudujääke“.

Krischer viskas kivi põhimõtteliselt transpordiminister Alexander Dobrindti kapsaaeda, keda süüdistas võltsvagatsemises, kui ta nõuab Volkswageni tegevuse uurimist.

„On üllatav näha, kuidas hr Dobrindt mängib viimastel päevadel selle uudise peale šokeeritut, samas kui juulis oli ta olukorrast väga hästi informeeritud,“ ütles Krischer.

Dobrindt eitas aga väiteid, et Saksa valitsus ei ole suutnud oma ülesandeid täita.

„Ikka ja jälle viime me läbi kontrolle. Kui on kõrvalekaldeid, arutame me neid kohe autotootjaga vastavalt reeglitele,“ ütles Dobrindt teisipäeval.

USA keskkonnakaitseagentuur teatas, et Volkswagen on paigaldanud oma diiselsõidukitele USA-s tarkvara, mis lülitab täieliku saastekontrolli sisse ainult siis, kui auto läbib ametlikku saastetesti. Selle tagajärjel saastavad diiselautod muul ajal rohkem kui lubatud.

Volkswageni tegevjuht Martin Winterkorn on skandaali pärast vabandust palunud.