Volvosid müüva AS-i Info-Auto turundusjuht Tiit Lillipuu ütles, et nii Info-Auto kui ka mitu teist automüügiga tegelevat ettevõtet on hakanud otsima alternatiive iga-aastasele autonäitusele Motorex, kuna see on liialt kulukas.

Kui mess koliks Eesti Näitustelt minema, tuleks uuel korraldajal teha uue nimega üritus või osta Eesti Näitustelt Motorexi kaubamärk.

Kõrgete rendihindade tõttu on näiteks AMTEL otsustanud, et nende liikmed osalevad Motorexil üle aasta. Lillipuu sõnul on automüügifirmad sunnitud Motorexil ruutmeetri eest välja käima keskeltläbi tuhat krooni. Tuleval aastal on Info-Autol kavas Motorexil end eksponeerida 800 ruutmeetril, lisaks on ettevõttel plaanis näidata meresõidukeid 300-ruutmeetrises telgis. “Rendihinnale lisanduvad veel ka muud kulud: konstruktsioonid, valgus, inimesed, vaibad jne,” ütles Lillipuu.

“Kindlasti ei hakka Saku Suurhall tegelema messide korraldamisega. Meie eesmärk on välja pakkuda võimalus ning ruumid messide läbiviimiseks,” ütles üks Saku Suurhalli omanikke Aivar Riisalu. Ta lisas, et säärane võimalus on praeguseks välja pakutud ka AMTEL-ile. “Nad on võtnud selle endale teadmiseks, kuid midagi siduvat pole otsustatud.”

Lisaks kinnitas Riisalu, et Saku hall suudaks automessi korraldamiseks pinda pakkuda tunduvalt odavamalt, kui seda teeb praegu Eesti Näitused.

AMTEL-i juhatuse esimees Jaak Uudla ütles, et konkureeriva messipinna teke on igati tervitatav. Samas ütles ta, et järgmisel aastal võtavad automüüjad siiski Eesti Näituste tehtavast Motorexist osa, sest päris uue messi korraldamiseks uues kohas on liialt vähe aega. Ka on Motorex 2004 kantud rahvusvaheliste autotootjate assotsiatsiooni OICA messikalendrisse.

Motorexi projektijuht Tiina Aron ei soovinud spekuleerida teemal, kas Eesti Näitused oleks valmis automüügifirmadele messiga seotud hindu alandama.

Paari aasta eest olid Motorexil küsitavad rendihinnad Lillipuu sõnul umbes poole kõrgemad kui Helsingi messikeskuses.

Pileti kriitiline piir 100 krooni

Saku Suurhalli nõukogu liikme Aivar Riisalu sõnul on messitaoliste ürituste pileti hinna kriitiline piir 100 krooni.

Samas ei osanud Riisalu öelda, kas juhul, kui edaspidi hallis ka mõni automess toimub, väheneks külastajatele ka piletihind. “Pean tunnistama, et ma ei tea, kui palju Motorexil pilet maksab,” lausus ta.

“Ma leian, et seesuguste ürituste puhul oleks pileti hinna kriitiliseks piiriks 100 krooni. Samuti tuleks välja töötada mõistlik perepileti süsteem,” tõdes Riisalu.

Sel aastal (kui mitu automüügifirmat messil ei osalenud) maksis Motorexi pilet 120 krooni ning perepilet 250 krooni. Raigo Neudorf