Planet Retaili hiljutises uuringus tuli välja, et Schwarz Group on saamas Carrefouri, Tesco ja Aldi ees Euroopa suurimaks toidukaupade jaemüüjaks. Seda hiljemalt aastaks 2018. Eeldatav käive oleks seejuures 80 miljardit eurot. Teised analüütikud ütlevad, et selle eesmärgini jõutakse juba sel aastal.

Kogu keti omanik on üks mees, Dieter Schwarz, kelle varanduse väärtuseks hinnati 2013. aastal 19,6 miljardit eurot, mis tegi temast maailma rikkuselt 24. inimese. Samas on ta ka üks salapärasemaid miljardäre, kellest on teadaolevalt vaid kaks fotot, üks neist must-valge.

Legendi kohaselt ei soovinud täna 74-aastane mees vastu võtta üht ettevõtlusauhinda, sest pelgas temast tehtavaid fotosid. Schwarz võttis Schwarz & Lidl'i keti üle 1977. aastal, kui tema isa Josef suri. Teiselt osapoolelt Lidwig Lidl'ilt ostis ta nime panemise õigused, et poeketile sobiv nimi saada. Schwarz-Markt ei oleks sobinud, kuna see tähendab saksa keeles musta turgu.

Schwarz Group on väga hästi juhitud ettevõte, mille iga detail on täpselt paigas. Kohalik ajaleht kirjutas kord, et töötajad lööks pigem oma naist ja lapsi kui ütleksid midagi paha oma ettevõtte kohta.

Ehkki ettevõte sattus aastaid tagasi tõsisesse skandaali, kui selgus, et juhid palkasid eradetektiive, et oma töötajate järel nuhkida (poes toimusid salapärased vargused), on sellest tänaseks toibutud. Konkurents kohaliku tegija Aldiga on pannud mõlemaid ettevõtteid rohkem pingutama - nii hindade kui kvaliteedi osas. Kiiruse olulisust näitab kasvõi see, et mõnedel toodetel on peal kaks triipkoodi, et kassiir ei peaks seda otsima hakkama.

Eksperdid arvavad, et Lidl'i edu taga on eelkõige see, et tegutsetud on maailma kõige keerulisemal jaeturul ehk Saksamaal. Täna on Lidl'i poode 26 riigis. Saksamaale on proovinud minna ka USA suur tegija Wal-Mart, kuid pärast kümmet aastat tuldi sealt saba jalgevahel tagasi. Põhjuseks see, et ameeriklased ei arvestanud kohaliku kultuuriga. Näiteks ei harjunud sakslased Wal-Marti „tervitajatega", kes inimesi poodi sisenedes vastu võtavad.

Lidl ja Aldi on teinud midagi, millest veel mõni aeg tagasi keegi unistadagi ei osanud. Briti turul on saavutatud hea positsioon. Seal aga seostus poes käimine väga palju hierarhiaga - sinu positsiooni ühiskonnas näitas, kas käid Asdas või Waitroses. Odavkettidesse jõukamate inimeste samm lihtsalt ei viinud. Nüüd hakkab see aga muutuma. On tekkinud märkimisväärne hulk jõukamaid inimesi, kellele ei ole oluline, kus inimesed neid šoppamas näevad.

Muide, Lidl'i keti omatoode, Perlenbacher pilsner, maksab ainult vaid 21 eurosenti.