Pangad töötavad lahenduse kallal, mis lubaks salasõna asemel kasutada kliendi häält.

Üleilmne suurpank HSBC teatas 19. veebruaril, et nad võtavad kasutusele häälepõhise biomeetrilise turvatehnoloogia. See tähendab, et pank hakkab kliente tuvastama hääle järgi ning annab sel teel ligipääsu kontodele. Katsejänesteks on suvel enam kui 15 miljonit klienti Suurbritannias. Samaaegselt tutvustatakse klientidele ka puuduta ID-tehnoloogiat, kus pank tuvastab kunde näpujälje alusel.

Hiljem tuuakse häälel põhinev identifitseerimise lahendus Hongkongi, Mehhiko, Kanada, USA ja Prantsusmaa turule.

Panka varustab hääletuvastuse tehnoloogiaga Nuance Communications, kes on uurinud hääle biomeetriat juba alates 1990-ndatest. 2012. aastal hakkasid juba mitmed finantsettevõtted jaepanganduses kasutama antud tehnoloogiat. Enne seda olid pangad rohkem huvitatud antud tehnoloogia kasutamisest kõige rikkamate kundede teenindamiseks.

Teised antud tehnoloogia massidesse toojad on Barclays, Banco Santander Mexico ja investeerimisettevõte Vanguard. Barclaysi hääletuvastus nõuab kliendilt vaid 20 sekundilist jutuajamist.