Loodud töögrupi põhieesmärk on võimaldada taaskasutatavate kütuste kommertskasutust, mis vähendab kasvuhoonegaaside emissiooni ning samal ajal vähendaks ka lennundussektori sõltuvust õlihinna kõikumisest ning fossiilkütusest.

"Oleme juba aastaid osalenud mitmetes taaskasutatavat biokütust käsitlevates teadus- ja arendustegevuse projektides eesmärgiga leida pikaajalist lahendust lennunduses kasutamiseks," sõnas SAS Grupi keskkonnaala direktor Niels Eirik Nertun.

"Koondame kogu eelneva tegevuse moodustatud grupi töösse ning keskendume üheskoos jätkusuutliku tulevikulahenduse leidmisele."

Tänaseks on grupp teatanud kahest teadusprojektist. Ühte neist viib Boeingu toetusel läbi Yale Ülikooli metsandus-ja kesskonnaõpingute osakond, hindamaks oksepähkli-jatrofa (jatropha curcas) omadusi, sh. elutsükli CO2 emissiooni ning sotsiaalmajanduslikku mõju arengumaade farmeritele.

Oksepähkli-jatrofa kasvab põhiliselt Aasias ning Aafrikas. See on mürgine kuni 5-meetri kõrgune põõsas, mille õli kasutatakse hetkel biodiisli valmistamisel. Sarnase uuringu viib läbi ka loodusvarade kaitsenõukogu NRDC, et hinnata vetikate sobivust kütuse tootmiseks vastavalt seatud kriteeriumitele.

Mõlemad on potentsiaalsed biomassil põhinevad taaskasutatava kütuse lahendused, mis tänu energiasektori poolt välja töötatud arenenud kütusetootmise meetoditele aitavad lennundussekstoril mitmekesistada kasutatava kütuse allikaid.

"Üks SAS Groupi kuuest keskkonda puudutavast eesmärgist on olla esimeste lennufirmade seas, mis kasutavad kommertslendudel taaskasutatavat biokütust," ütles Nertu.

"Eesmärk ühildub ettevõtte avaldatud keskkonnastrateegiaga, mis kätkeb endast aastaks 2020 kasvuhoonegaaside emissiooni vähendamist poole võrra kilomeetrio kohta. Nüüd oleme sammu võrra lähemal keskkonda teeniva eesmärkide täitmisele," rääkis ta.

Kõik uurimisgrupi liikmed kirjutavad alla kokkuleppele, mis seab tingimuseks, et kasutatava biokütuse omadused peavad olema vähemalt samal tasemel või paremad, kui petrooleumil põhinevad kütused, ning lühema süsiniku elutsükliga.

Lubatud on kasutada vaid selliseid kütuseallikaid, millel on minimaalne mõju biosfäärile - sinna hulka kuuluvad kütused, mille tootmiseks on vaja minimaalselt kasutada maad, vett ja energiat ja mis ei pretendeeri toidu ning magevee varudele.

Lisaks peab tootmine pakkuma ka sotsiaalmajanduslikku väärtust kohalikule elanikkonnale.

Üritust toetavavad oma jõu ja nõuga maailma juhtivad keskkonnaorganisatsioonid Maailma Looduse Fond ning Keskkonnaorganisatsiooni Loodusvarade Kaitsenõukogu (NRDC), tänu millele on kommertslennundus esimene transpordiliik, mis omaaalgatuslikult rakendab keskkonda säästvat praktikat.