Üle-eelmisel nädalal kirjutas Päevaleht tehingust, kus Estonian Air müüs oma kontorihoone ja angaari SAS-i tütarfirmale Air Maintenance Estoniale. See käik ei meeldinud Eesti riigile, ja nii hääletasid Eesti riigi esindajad lennufirma nõukogus Heldur Meerits ja Tarmo Porgand ettepaneku vastu. Otsus läks aga läbi seetõttu, et investeerimisfirma nõukogu Cresco-esindajad olid tehingu poolt. Estonian Airi aktsiatest kuulub 49% SAS-ile, 34% Eesti riigile ja 17% Crescole.

Nüüd on ka selgunud, miks ehitiste müük vastakaid tundeid tekitas. Nimelt on nende hoonete müügihind 5 miljonit eurot ehk 78 miljonit krooni. Eelmise majandusaasta aruandes on aga ehitiste väärtus hinnatud 168,9 miljonile kroonile. Kusjuures eelmisel aastal Estonian Air muutiski hoonete hindamise põhimõtet, et nende väärtus oleks bilansis õiglasem. Varasemates Estonian Airi aruannetes oli samad hooned tunduvalt väiksema väärtusega. Nüüd, pool aastat hiljem, müüakse hooned hoobilt rohkem kui poole võrra odavamalt. Tegelikult võib isegi öelda, et SAS ei osta, vaid hoonetega kaetakse osaliselt SAS-i poolt varem Estonian Airile antud laenu. SAS-i korporatiivkommunikatsiooni asepresident Claus Soneberg ütleski üle-eelmisel nädalal, et selle tehinguga saab Estonian Air vähendada oma võlakoormat.

Küsimusele, miks müüdi ehitised kaks korda odavamalt, kui Estonian Airi bilansis on kirjas, ei osanud Soneberg täpselt vastata. Ta viitas, et poole aastaga võib olla Eesti kinnisvaraturul palju muutunud.

„Kõige olulisema asjana aga tahaksin rõhutada, et SAS-i poolt määratud esindajad Estonian Airi nõukogus selle konkreetse küsimuse üle ei hääletanud. SAS-i esindajad taandasid ennast hääletamisest,” lisas Soneberg. Otsustavaks sai nõukogu esimehe Olev Schultsi poolthääl, millega Estonian Air jäi hoonetest ilma ja sai summast, mis on kirjas lennufirma aastaaruandes, vähem kui poole. See tähendab, et Estonian Air sai kahjumit. Kahjum omakorda võib viia Estonian Airi omakapitali jälle allapoole lubatud piiri. Ja siis peab Eesti riik taas firma omakapitali suurendama ehk Estonian Airile lisaraha andma. Korra sellel kevadel juba lisaraha süst tehti.