AS Pärnu Sadama direktor Peeter Volkov ütles ETAle, et vastavalt esialgsele kokkuleppele jääb sillamaks Pärnu Sadama ja laevaremonditehase kanda ning klientidele on ülesõit tasuta.

Pärnu Laevaremonditehase tegevdirektori Juhan Pihelbu sõnul maksis laevatehas koos sadamaga möödunud aastal oma klientide eest 800.000 krooni sillamaksu.

Erasilla omanik aga üritas tänavu kasseerida AS Pärnu Sadamalt ja laevatehaselt üle miljoni krooni sillamaksu, millega sadamaomanikud nõusse ei jäänud.

Volkovi sõnul maksid sadam ja laevatehas osa aasta sillamaksust juba ära ning ülejäänud osa kohta peetakse veel täiendavaid läbirääkimisi.

Kui suur summa tuleb aastas sillamaksu Pärnu Sadamal ja laevatehasel välja käia, ei soostunud Volkov kommenteerima, viidates eraettevõtete omavahelisele kokkuleppele, kuid lisas, et see jääb möödunud aasta piiresse.

AS Via Ponti juhatuse esimees Väino Hallikmägi ütles, et kui teedevalitsus loendas Nurme ümbersõiduteel möödunud aasta mais 2200 autot päevas, siis pärast Sauga silla avamist langes autode arv 660- le. Sauga silda ületab Hallikmägi hinnangul iga päev 400-700 autot ja tema arvates on enamik neist sadama kliendid.

Hallikmägi ütles, et ehkki neid huvitaks aastatasu korraga kätte saada, jääb Via Pont nõusse sadamafirmade pakutud 400.000 krooniga maikuuni.

Sauga jõele ehitatud esimene Eesti erasild avati mullu 1. juunil. Sild ehitati täielikult erakapitaliga. Pärnu linn ja Audru vald selle ehitamist ei toetanud.

Silla ehitaja AS Via Pont sõlmis suvel kahe suurema koostööparneri, Pärnu sadama ja Pärnu Laevaremonditehasega pikajalised ülesõidulepingud. Ühe sillaületuse maksumuseks oli arvestatud 50-100 krooni. Sadam ja laevaremonditehas müüsid ülesõiduload edasi oma klientidele, kelleks on peamiselt ümar- ja hakkepuidu vedajad.

Kuni 3,5tonnistele autodele on ülesõit sillast tasuta. Sauga ajutine sild jääb kasutusse seniks, kuni Pärnu linn alustab uue kapitaalse silla ehitamist, on Hallikmägi ETAle öelnud.