„Kehtestatav teekasutustasu aitab koguda täiendavaid vahendeid infrastruktuuri kvaliteedi tagamiseks. Selle tasuga on võimalik koguda vahendeid ka välismaal registreeritud veoautodelt, kes hetkel ei maksa raskeveokimaksu ning neil pole otsest vajadust osta Eestist lühikeste vahemaade tõttu kütust, mille tõttu jääb Eesti ilma ka kütuseaktsiisist," ütles Savisaar, kelle sõnul saavad raskeveokid seetõttu täna liikuda meie teedel ühtegi tasu maksmata.

„Senimaani olid Eesti ja Soome ainsad Euroopa Liidu liikmesriigid, kus ei kehtinud veoautode teekasutustasu," märkis Savisaar, kelle sõnul hakkab Eestis kehtima ajapõhine teekasutustasu. „Sarnane süsteem on kasutusel ka teistes balti riikides," lisas ta.

Riigikogulane ütles, et teekasutustasu on võimalik maksta nii päeva, nädala, kuu, kvartali kui aasta eest. „Päevane tasumäär jääb 9-12 euro vahele ning aastane teekasutustasu määr jääb vahemikku 500-1300 eurot," kommenteeris riigikogulane, kelle sõnul hakkab teekasutustasu tasumäär sõltuma nii veoauto ja selle haagise täismassist, EURO-heitgaasiklassist kui telgede arvust.

Majanduskomisjoni liikme sõnul hakkavad teekasutustasu administreerimisega tegelema maanteeamet ning maksu- ja tolliamet. „Maanteeamet tagab teekasutustasu tasumise võimaluse ööpäevaringselt ning saab õiguse sõlmida tasu tasumise korraldamiseks vajalikke halduslepingu eraõigusliku juriidilise isikuga. Maksu- ja tolliameti ülesandeks on koostöös politsei- ja piirivalveametiga teostada riikliku järelevalvet teekasutustasude tasumise üle," kommenteeris Savisaar. Tema sõnul võetakse kasutusele ka võimalus tasuda teekasutustasu internetis.

Teekasutustasu tasumise kohustus jõustub 1. jaanuaril 2018. aastal.