Sadama avamisel osaleva majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaare sõnul on see sajandi ehitus saarlastele ja meile kõigile, vahendab ministeeriumi pressiesindaja.

“Usun, et sellest saab majandusliku arengu mootor tervele Lääne-Eestile,” märkis Savisaar. “Sadama avamine on esimene samm selles suunas. Aasta tagasi ei uskunud paljud inimesed, et sellest ehitusest asja saab. Nüüd oleme tõestanud, et meie plaanid olid realistlikud ja on tänaseks ellu viidud.”

Savisaare sõnul töötavad avalik sektor ja erasektor käsikäes Eesti arendamisel tõeliseks mereriigiks. “Ühe nädala jooksul oleme tunnistajaks kahele suurele sündmusele — avalik sektor avab Saaremaa sadama ning erasektor ostis ära Silja Line’i. Nii Eesti merendusajaloos kui ka majandusajaloos on neid samme raske üle hinnata.”

Ettevalmistused Tagaranna poolsaarele endise Tamme sadama kohal valminud ja ristluslaevadele mõeldud süvasadama ehitustegevuseks algasid mullu 25. juulil. Reaalselt tehti sadama ehitusega algust möödunud aasta 9. augustil, mil rammiti maasse esimene juhtvai.

Mõtted Saaremaa lääneküljele sadama rajamiseks said alguse juba paarikümne aasta eest. Esimesed reaalsed sammud tehti neli aastat tagasi. Toona kiitis ASi Tallinna Sadam nõukogu heaks investeeringukava, kuhu olid sisse kirjutatud investeeringud Saaremaa kruiisisadama rajamiseks.

Sadama ehitamiseks sõlmis AS Tallinna Sadam 2005. a. juulis Merkoga 76,6 miljonit krooni maksnud ehitustöövõtulepingu, mis hõlmas hüdrotehniliste rajatiste ja platside ehitamist ning piirdeaedade loomist. Valminud sadam võimaldab teenindada kuni 200 meetri pikkuseid aluseid ja võib tulevikus kasvatada suve jooksul Saaremaad väisavate kruiisilaevade arvu kümnekordseks — hinnanguliselt saab sadam võõrustada hooaja jooksul 30-40 kruiisilaeva.