Hoolimata asjaolust, et MKM ei leidnud väljakuulutatud hanke käigus sobilikku teenusepakkujat parvlaevaliikluse opereerimiseks, kinnitab Leedole kuuluv Väinamere Liinid pressiteates, et on jätkuvalt huvitatud ka pärast 2016. aastat pakkuma kvaliteetset parvlaevateenust nii Virtsu-Kuivastu kui ka Rohuküla-Heltermaa liinidel.

Saaremaa Laevakompanii tütarettevõte Väinamere Liinid püüdis esitatud hankepakkumisega leida koostöös riigiga toimivat kompromissi, mis vastaks mõlema osapoole võimalustele ja vajadustele. "Kuigi meie hankepakkumine ei vastanud MKMi ootustele, siis oleme jätkuvalt valmis edasisteks läbirääkimisteks ja võimalikuks koostööks," kinnitas Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk.

"Oleme senise lepinguperioodi vältel investeerinud nii uutesse praamidesse kui ka kogu parvlaevateenuse paremasse korraldusse. Selle tulemusena on viimastel aastatel hüppeliselt kasvanud parvlaevateenuse kvaliteet,” selgitas Rihvk, lisades, et SLK on jätkuvalt valmis töötama kvaliteetse ja stabiilse parvlaevateenuse pakkumise nimel. “Poolepäevased järjekorrad ning amortiseerunud praamid on juba aastaid ajalugu, ent arenguplaane on ettevõttel veelgi,” lisas ta.

Lisaks uutele laevadele nähakse arenguruumi ka operaatorteenuses. Näiteks tõi Väinamere Liinid OÜ juhataja Urmas Treiel reedel Tallinnas toimunud rahvusvahelisel merenduskonverentsil välja mõned võimalused teenuse veelgi sujuvamaks ja kiiremaks muutmiseks. Ühe edaspidise lahendusena nähakse pileti lihtsamat hinnastamist.

“Tahame jõuda sellise parvlaevateenuse mudelini, kus kõik jalgsi reisijad saaksid praamiga tasuta sõita. Meie liinidel on nende reisijate osakaal, kes lähevad jala laeva peale 2–5 protsenti,” rääkis Treiel. “Tiheda liiklusintensiivsusega piirkonnas on mõistlik maksustada vaid autot,” selgitas Treiel, lisades, et praegu on ühes praamile sõitvas autos keskmiselt 1,8 inimest.

Teise võimalusena pakkus Treiel välja Saaremaa ja mandri ning Hiiumaa ja mandri vaheliste liinide hindade ühtlustamise. “Saaremaa ja Hiiumaa hindade vahe on hetkel 10 protsenti, ent kui hind oleks sama, saaks inimene osta ühe pileti ja sõita sellega kas Saaremaale või Hiiumaale,” sõnas Treiel.

Lisainformatsioon: