Scania on salamahti valmis teinud terve rea veokimootoreid, mis töötavad alternatiivkütustega

 (7)
Scania on salamahti valmis teinud terve rea veokimootoreid, mis töötavad alternatiivkütustega
Janno Karu, ScaniaFoto: Kadri Paas

Piiritus, gaasiline ja veeldatud biometaan, esimese ja teise põlvkonna biodiislikütus... Vastusena paljudele alles homme või ülehomme tekkivatele küsimustele on Scania mudelivalikus kõikvõimalike taastuvtoormest alternatiivkütustega töötavad veokid olemas juba nüüd. Ning hübriidveoauto ka, kirjutab Autoleht.

Scania on salamahti valmis teinud terve rea veokimootoreid, mis töötavad kõikvõimalike taastuvtoormest alternatiivkütustega. Tänu sellele on Volkswageni kontserni kuuluv veokitootja juba praegu valmis selleks, et lähitulevikus tõotab terves maailmas lahti minna suuremat sorti kampaania kliimasoojenemist põhjustava CO2 heitme vähendamiseks.

„Kui 1900. aastal oli maakera keskmine õhutemperatuur 15 kraadi, siis ennustuse järgi kerkib see praeguse saastamise jätkudes 2100. aastaks 21 kraadini. Et tagada keskmise temperatuuri tõus vaid suhteliselt ohutu kahe kraadi võrra, peaks CO2 globaalset heidet 2050. aastaks vähendama 80%,“ väidab veokitootja asepresident müügi ja turunduse alal Christopher Podgorski.

„Scania on selleks valmis juba täna, sest taastuvtoormest valmistatud kütuse abiga väheneb meie veokite CO2 heide kuni 92%,“ lisab ta.

Mustas stsenaariumis kirjeldatud järsk kliimasoojenemine ähvardab muuta suure osa paljudest mandritest elamiskõlbmatuks kõrbeks ning tooks seepärast kaasa praegusega võrreldes mitu korda suurema rahvasterände, näljahäda ja muud õudused.

Seotud lood:

Kui tolle ennustuse on paljud asjatundjad seadnud küsimärgi alla, siis selles, et nafta- ja gaasivaru pole maapõues lõputu ning sestap on fossiilkütusele varem või hiljem vaja asendust, ollakse siiski ühel meelel.

Loe pikemalt 25. novembril ilmunud Autolehest.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare